تیم بسکتبال شیمیدر قم با عبور از سد پالایش نفت آبادان و کسب رتبه سوم فصل 1400 - 1399 لیگ برتر بسکتبال مردان ایران برای ورزش قم افتخار آفرینی کرد.
کد خبر: ۹۵۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 18 April 2021

به گزارش تابناک قم، سال ۱۳۹۸ بود که شیمیدر بعد از یک دهه حضور در سطح اول بسکتبال ایران، به نمایندگی از استان قم در مسابقات لیگ برتر بسکتبال ایران به میدان رفت و با یک تیم مدعی به دنبال قهرمانی بود اما شیوع ویروس کرونا نقشه قهرمانی شیمیدری‌ها را به هم ریخت.

در سال ۱۳۹۹ شیمیدر برای دومین دوره نماینده استان قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی بسکتبال کشور شد، فصلی که به دلیل تداوم شیوع کرونا با تصمیم فدراسیون بسکتبال در دو گروه 8 تیمی به شکل دوره‌ای و در قالب دیدارهای رفت و برگشت به صورت مجتمع در سالن بسکتبال آزادی تهران به انجام رسید.

عبور شیمیدر از 2 مرحله پلی‌آف

شیمیدر که یک فصل هیجانی را با تماشاگران خونگرم قمی سپری کرده بود در فصل ۹۹ ناچار بدون حمایت طرفداران قمی در سالن آزادی به میدان رفت و با کسب ۲۶ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه دوم راهی پلی‌آف شد، در پلی‌آف اول با دو برد متوالی از سد خانه بسکتبال خوزستان گذشت.

در پلی‌آف دوم در مجموع سه بازی با حساب ۲ بر یک تیم اکسون تهران را مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد اما به تیم سرسخت شهرداری گرگان در سه بازی متوالی نتیجه را واگذار کرد تا بدین‌ترتیب راهی دیدار رده‌بندی این دوره شده و برای کسب مقام سوم با پالایش نفت‌ آبادان روبه‌رو شود.

آغاز و پایان لیگ با پیروزی شاگردان هاشمی

شاگردان مصطفی هاشمی که نخستین بازی خود در فصل ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ لیگ برتر بستکبال مردان ایران را روز نوزدهم آبان ۱۳۹۹ در مقابل نیروی زمینی تهران انجام داده بودند، آخرین مسابقه این فصل را شامگاه بیست و هشتمین روز فروردین ۱۴۰۰ برابر تیم پالایش نفت آبادان برگزار کرده و فصل را با خاطره‌ای خوش به پایان بردند.

شیمیدر قم که مصمم بود در این فصل یکی از سکوهای برتر بسکتبال ایران را به خود اختصاص دهد، با تمام توان، همدل و هماهنگ گام به میدان رقابت با پالایش نفت آبادان گذاشت و در پایان ۴۵ دقیقه ر قابت سخت و نفس‌گیر توانست حریف خود را با نتیجه ۹۰ بر ۸۵ مغلوب کند.

سومی شیمیدری‌ها در لیگ برتر بسکتبال

تک تک شیمیدری‌ها در این دیدار خوب و جسورانه بازی کردند و با اجرای فرامین کادر فنی زمینه‌ساز برتری شیمیدر مقابل نماینده آبادان شدند، مسابقه‌ای که تا آخرین در وقت‌های عادی تا آخرین ثانیه با اختلاف به سود شیمیدر در جریان بود اما سرانجام با تساوی ۷۸ بر ۷۸ به پنج دقیقه وقت اضافه رفت.

در پنج دقیقه وقت اضافه، بار دیگر شیمیدر انگیزه و آمادگی بیشتری برای رسیدن به پیروزی در این دیدار نشان داد و با نمایش درخشان تک تک نفرات خود نظیر ارسلان کاظمی، ای‌جی رولند، ایکه دیوگو، مهراد آتشی، عماد سلمانی، وحید حاجیان، مهدی اسماعیلی، امیرحسین آذری و احسان صمدی از این بازی با برتری ۹۰ بر ۸۵ خارج شد.

در این مسابقه ارسلان کاظمی ستاره شیمیدر بود که 22 ریباند انجام داد و به تنهایی 33 امتیاز برای تیمش به دست آورد تا ارزشمندترین بازیکن میدان و شیمیدر لقب بگیرد و بدین‌ترتیب نماینده بسکتبال قم با ایستادن در جایگاه سوم به کار خود در این دوره از مسابقات پایان دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار