مسئول واحد کودک و نوجوان اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت برنامه ترتیل خوانی، جشنواره دعوت، جشنواره طلیعه بندگی و تولیدات محتوایی برای فضای مجازی را از برنامه های این واحد برای ماه رمضان برشمرد و گفت: امیدواریم در این ماه مبارک با بهره‌مندی از بستر فضای مجازی برنامه‌های معارفی و فرهنگی‌را به شیوه مطلوب‌ دنبال کنیم.
کد خبر: ۹۵۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 18 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری به تبیین برنامه های واحد کودک و نوجوان اداره خانواده حرم مطهر در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: ما در ماه رمضان آیین ترتیل خوانی کودک را داریم که با همکاری وزارت آموزش و پرورش از برنامه شاد پخش خواهد شد.

وی اظهار کرد: برنامه ترتیل خوانی کودکان به صورت روزانه در قالب جُنگ قرآنی برای کودکان دنبال می شود و در کنار جنگ قرآنی، مسابقه قرآنی و ۱۰ صفحه ترتیل خوانی داریم که در کانال فضای مجازی کودکان آستان به نشانی haramqom-koodak به صورت پخش زنده دنبال می شود.

مسؤول واحد کودک و نوجوان اداره خانواده حرم مطهر ادامه داد: برنامه جوانان هم هرروز از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح به صورت زنده از شبکه های قم و امید متشکل از ۱۰ دقیقه تفسیر قرآن، میان برنامه های معارفی قرآنی، مسابقه قرآنی و نیم جزء ترتیل خوانی با قاریان جوان پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال در ماه مبارک رمضان جشنواره دعوت را در سه بخش کودک، نوجوان و عمومی برگزار می کنیم که در بخش عمومی روزانه ۵ کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی و در دو بخش کودک و نوجوان نیز هر کدام روزانه ۵ بسته فرهنگی و آموزشی اهدا می شود.

جعفری گفت: شیوه برگزاری جشنواره دعوت به این صورت است که با محوریت شعار دعوت به حق و صبر در حوزه عمومی یک موشن گرافی از یک آیه قرآنی تهیه می شود و تفسیر آن توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم بیان می شود و از همان محتوا مسابقه برگزار می شود؛ در حوزه کودک و نوجوان هم کلیپ و عکس نوشته های محتوایی منتشر می شود و از همان محتوا سؤال طراحی و مسابقه برگزار می شود .

وی گفت: در نیمه ماه مبارک رمضان نیز جشنواره طلیعه بندگی را برای نو مکلفان برگزار می کنیم.

مسئول واحد کودک و نوجوان اداره خانواده حرم مطهر با اشاره به تولیدات فضای مجازی کانال کودک متناسب با حال و هوای ویژه رمضان، افزود: تولید ۵۲ قسمت احکام به زبان نوجوانانه با عنوان احکام ریزه میزه در قالب موشن گرافی توسط تیم نوجوان رسانه ای فاطمی از برنامه هایی است که در ماه رمضان آغاز می شود که احکام مورد ابتلای نوجوانان را با زبانی شیرین ارائه می دهد.

وی ادامه داد: کار تولیدی دیگر ما «از شوخی بگذریم» است که توسط تیم نوجوانان رسانه ای حرم مطهر برنامه ریزی شده که به صورت استنداپ کمدی ضبط میشود و با بیان یک شوخی خنده دار از شوخی گذر کرده و در همان موضوع یک مطلب اخلاقی و معارفی را به مخاطب نوجوان ارائه می دهد که در کانال نوجوان و جوان حرم مطهر منتشر می شود.

جعفری افزود: به طور کلی واحد کودک و نوجوان حرم مطهر دو بخش دارد که در بخش کودکان در زمانی که کرونا نباشد برنامه بچه های بهشت را به صورت حضوری برگزار می کند و در فضای مجازی کانال رواق کودک با ۱۳ هزار مخاطب همراه و سایت کودکان فاطمی را با بخش های کودک خلاق، ببین و بساز و نقاشی نقاشی به تولید محتوا می پردازد و روزانه حداقل دو کلیپ و محتوای معارفی را تولید و منتشر می کنیم.

وی افزود: در حوزه نوجوانان هم با محوریت دفتر نوجوانان فاطمی برنامه‌های همراز نوجوان، ایستگاه کتاب و حلقه‌های معرفت را داریم و هیأت هفتگی نوجوانان هم در ایام غیر کرونایی برگزار می شود؛ در فضای مجازی هم با عنوان رسانه تخصصی نوجونان فاطمی فعالیت می کنیم که ۱۱ هزار مخاطب در ایتا و ۱۳ هزار مخاطب در اینستاگرام داریم و سایت ویژه کودکان و نوجوانان نیز فعال است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار