رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم از مطالبه برخی اصناف و کسبه درباره تعطیلی در شرایط قرمز کرونایی و لزوم إمهال چک ها و همچنین کاهش مالیات خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 15 April 2021

به گزارش تابناک قم، حسن احمدلو که در نشست ستاد مدیریت بحران استان سخن می گفت با اشاره به وجود برخی مقاومت های اخیر درباره تعطیلی اصناف و کسبه در شرایط قرمز کرونایی اظهار کرد: البته برخی از اصناف و کسبه، مطالباتی هم در إزای تعطیل کردن دارند که از آن جمله می توان به ضرورت إمهال چک ها اشاره کرد.

وی افزود: همچنین برخی از اصناف و کسبه هم انتظار دارند که به ازای مدت تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، از مالیات آنان نیز کسر شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم با بیان این که امکان اجرای برخی از این مطالبات در خود استان وجود دارد یادآور شد: اتاق اصناف با هماهنگی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تلاش دارد تا ضمن رعایت قوانین و مقررات مربوط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا و همچنین إعمال برخی محدودیت ها بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، بسته های حمایتی خود را برای حمایت از اصناف و کسبه که به این دلیل آسیب می بینند ارائه کند.

احمدلو همچنین درباره رعایت مقررات و قوانین کرونایی در بین اصناف و کسبه استان گفت: آخرین بررسی ها نشان می دهد این رعایت در مجتمع های تجاری هسته مرکزی شهر به ۹۵ و در خارج از مجتمع ها به ۷۵ درصد رسیده است.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این نشست با تصریح بر فعال بودن کمیسیون نظارت این سازمان در موضوع کرونا بیان کرد: آمار بیانگر رعایت بیش از ۸۰ درصدی شیوه نامه های بهداشتی در واحدهای صنعتی استان است.

محمود سیجانی افزود: البته رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بین اصناف استان با برخی چالش ها رو به روست، اما باید گفت بخش قابل توجهی از این چالش ها مانند فکّ پلمب و مانند آن مربوط به چند ده هزار واحد صنفی بدون مجوّز در استان است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به برخی نشست های برگزار شده با اتحادیه ها و همچنین هیئت امنای برخی مراکز تجاری و صنفی اظهار کرد: این افراد با توجه به تعطیلی های پیش آمده در وضعیت قرمز کرونایی، مطالبات و تقاضاهایی را مطرح کرده اند که البته این انتظارات و مطالبه گری ها باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار