نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان قم با برخی حواشی از جمله ضرورت حضور و غیاب مدیران و عدم رعایت حد نصاب تعداد افراد حاضر در یک جلسه با وجود شرایط قرمز کرونایی قم روبه رو بود.
کد خبر: ۹۵۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 14 April 2021

به گزارش تابناک قم، در بخشی از نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، استاندار قم از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان که قرار بود به صورت ویدئوکنفرانسی در نشست حاضر باشد خواست تا گزارشی از وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پایانه های مسافربری برون شهری استان ارائه دهد که مشخص شد محمدحسن کلهری در ارتباط ویدئوکنفرانسی حاضر نیست.

بهرام سرمست پس از آن از دبیر ستاد مدیریت بحران استان خواست تا حضور و غیاب منظم اعضای این نشست به صورت منظم و دقیق انجام شود.

البته پس از دقایقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به صورت ویدئوکنفرانسی در این نشست حاضر شد و گفت: ناظران این اداره کل در پایانه های مسافربری برون شهری و از جمله پایانه مرکزی و همچنین پایانه میدان 72 تن به صورت شیفتی مستقر هستند و بر اوضاع نظارت دارند.

کلهری ادامه داد: از حدود 40 پرونده ای که بر اساس تخلف افراد در این اداره کل ثبت شده است، 14 نفر از رانندگان به مدت یک ماه از فعالیت محروم شده و بقیه افراد نیز تذکر گرفته اند.

استاندار قم پس از ارائه این گزارش از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواست تا ضمن تشدید نظارت ها در پایانه های مسافربری برون شهری قم، گزارش تکمیلی خود را از این نظارت ها در نشست هفته بعد ستاد مدیریت بحران استان ارائه کند.

در عین حال مشکل اقدام به فکّ پلمب توسط برخی واحدهای متخلّف از اصناف و کاسبان، نکته دیگری بود که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان مطرح شد.

در این باره معاون دادستان قم تصریح کرد: فکّ پلمب، جُرم است و باید با آن برخورد شود.

روح الله مسلم خانی همچنین اضافه کرد: اگر مشخصات واحدهای پلمب شده به کلانتری محل مربوط اعلام شود، آن گاه می توان در صورت فک پلمب نسبت به بازداشت فرد مجرم نیز اقدام کرد.

در عین حال معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در این نشست، تنها دغدغه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن متبرّکه استان و از جمله در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران را، برگزاری یا عدم برگزاری نمازهای جماعت دانست و گفت: ان شاء الله در این هفته در این باره تدبیر خواهیم کرد.

نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان در حالی بیش از دو ساعت و با حضور بیش از 25 نفر به صورت حضوری و همچنین حضور تعدادی از مسؤولان استان به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد که شیوه نامه های بهداشتی درباره برگزاری هرگونه جلسه در شهرهای قرمز کرونایی، حد نصاب حداکثر 15 نفر را در نظر گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار