رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از راه اندازی بخش بستری موقت بیماران غیر بدحال کووید19 در بیمارستان های استان برای مدیریت تخت های بیمارستانی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 14 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر امروز با اشاره به صعودی بودن سیر ابتلا و بستری های کرونایی در کشور و در قم بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود ۸۵ نفر از آنان وخیم است.

وی افزود: متأسفانه در دو روز گذشته، ۸ بیمار کرونایی در استان جان باخته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین سرعت رشد ویروس جهش یافته را چهار برابر ویروس ووهان اعلام کرد و گفت: قدرت انتقال این ویروس جهش یافته ۲.۷ برابر ویروس ووهان چین است.

وی افزود: آزمایش ها نشان می دهد ۹۰ درصد تست های کرونامثبت در روزهای اخیر مربوط به ویروس جهش یافته است.

قدیر ادامه داد: بستری شدن ۸ نفر از اعضای یک خانواده در بیمارستان کامکار قم بیانگر شیوع ابتلای خانوادگی به این ویروس است و از این رو همشهریان عزیز باید نسبت به تجمع ها، ترددها و دورهمی ها هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه تخت های بخش مراقبت ویژه بیمارستان های قم در حال پُر شدن است اضافه کرد: یکی از مشکلات این روزها در بیمارستان ها، آسیب دیدن بیماران غیرکرونایی بر اثر بستری شدن بیماران کووید۱۹ است، از این رو ضمن جا به جا کردن برخی از بخش های بیمارستانی، بخش بستری موقت بیماران کرونایی غیر بدحال را نیز در بیمارستان ها راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم با إعمال مدیریت، از ایجاد کمبود در تخت های بیمارستانی جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم سپس مهار کارخانه های تولید بیماری کووید۱۹ را نیز مهم ارزیابی و بیان کرد: سازمان ها و نهادها و همچنین اصناف باید نسبت به إعمال محدودیت ها بر اساس منطقه قرمز کرونایی قم حساس باشند، به بیان دیگر مواردی که باید غیرفعال باشند، واقعا غیرفعال باشند تا بتوان با کاهش تردد و تجمع، این موج ایجاد شده از بیماری را نیز کنترل و مهار کرد.

قدیر در عین حال درباره بستری شدن آیت الله مکارم شیرازی در یکی از بیمارستان های تهران گفت: خوشبختانه حال عمومی معظم له بهتر شده است و امیدواریم با دعای مردم بویژه در ماه مبارک رمضان به زودی از بیمارستان مرخص شوند.

وی درباره شایعه ابتلای ایشان به کرونا نیز گفت: نمونه گیری انجام شده در قم منفی بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار