مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: من تأکید دارم ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی باید در سطح بین المللی افزایش داده شود و این دانشگاه رویکرد بین المللی داشته باشد.
کد خبر: ۹۵۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 12 April 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه امضاء تفاهم نامه میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی که ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر به طراحی برنامه های مختلفی در راستای تحول حوزه های علمیه پرداخته شده است اظهار کرد: تنظیم ۲۰ سند راهبردی و اولین برنامه ۵ ساله حوزه های علمیه دو مورد مهم از این برنامه های کلان هستند.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: در ذیل این اسناد بلندمدت بالغ بر ۲۰۰ طرح جامع پایه ریزی شده است.

وی افزود: طراحی و تعریف ۴۰۰ رشته گرایش مقطع از دیگر طرح های کلان حوزه های علمیه در طول سال های اخیر بوده است. برنامه آمایش حوزه های علمیه که در حال نهایی شدن است هم یکی دیگر از طرح های کلان حوزه است.

وی گفت: تعامل بین حوزه و دانشگاه را به عنوان یکی از کارویژه های روحانیت در طرح تعریف این کارویژه ها در نظر گرفته ایم تا از این مجرا به وحدت حوزه و دانشگاه بپردازیم.

مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: من تأکید دارم ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی باید در سطح بین المللی افزایش داده شود و این دانشگاه رویکرد بین المللی داشته باشد.

وی عنوان داشت: آموزش زبان باید یکی از برنامه های هدفمند دانشگاه های کشور برای انتشار گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا باشد.

عضو شورای عالی حوزه گفت: موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه جدی قرار گیرد مقابله با فرار مغزها و حمایت از نخبگان است؛ علت همه این مهاجرت ها سیاسی نیست و دلایل دیگری نیز دارند.

وی افزود: برای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه های علمیه می بایست دبیرخانه ای تشکیل شود تا برنامه های آن را دنبال کند و یک نفر به طور اختصاصی مسئولیت دبیرخانه را به دوش گیرد و نسبت به طراحی یک برنامه 5 ساله در راستای اجرای این تفاهم نامه اقدام نمایند.

وی گفت: برگزاری جلسات پایان سال مشترک بین حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی در مورد برنامه های این تفاهم نامه می تواند به اجرایی شدن هرچه بهتر آن ها کمک نماید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار