دو دستگاه آسانسور پل عابر پیاده در نخستین روز سال جدید مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 11 April 2021

به گزارش تابناک قم، افزایش ایمنی و تسهیل در تردد شهری و ارائه راهکارهای مورد قبول شهروندان، همیشه از دغدغه شهرسازان و شهرداری‌ها بوده و در این خصوص متناسب با فرهنگ، اقلیم، توانایی‌ها و ظرفیت‌ها پروژه‌های مختلفی ارائه و اجرا می‌گردد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اهمیت بالابردن سطح رفاه و آسایش شهروندان در کنار افزایش ایمنی و تسهیل در تردد شهری، اظهار داشت: استفاده از روش‌های گوناگون یا تغییر پل‌های ثابت عابر پیاده به پل‌های مکانیزه در زندگی شهری امروز یک الزام و مورد انتظار شهروندان است.

قاسم طالبی تصریح کرد: ازاین‌رو متناسب با ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در این خصوص اقدام کرده که می‌توان به نصب ۸ یونیت پله‌برقی و بهره‌برداری از ۲ دستگاه آسانسور جهت مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده اشاره کرد.

به گفته وی با توجه به افزایش قیمت تمام‌شده یونیت‌های پله‌برقی و همچنین مشکلات استفاده شهروندان از این سیستم به صورتی که افراد معلول و ویلچر، کالسکه، افراد ناتوان و سالخورده توان استفاده از آن را ندارند بهره‌برداری از سیستم آسانسور در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: با توجه به اینکه اجرای فنی آسانسورهای پل عابر پیاده واقع در بلوار عمار یاسر از چندی پیش به اتمام رسیده ضروری بود که قبل از بهره‌برداری ضوابط ایمنی و کسب استاندارد لازم نیز انجام شود که پس از اتمام تمامی مراحل در نخستین روز از بهار سال ۱۴۰۰ به‌عنوان نخستین پروژه شهری مورد بهره‌برداری و در اختیار همشهریان عزیز قرار گرفت.

طالبی با اعلام اینکه مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده امسال نیز متناسب با ظرفیت‌های موجود، توسط مدیران شهری در حال پیگیری است از رسانه‌ها، فعالین فرهنگی و سایر نهادهای فرهنگ‌ساز خواست تا با آموزش و گسترش فرهنگ استفاده از امکانات و وسایل شهری در نگهداری و کاهش هزینه‌های تعمیرات آن‌ها، همیار شهرداری باشند تا هزینه‌های اضافی در این بخش، صرف گسترش و تکمیل طرح‌های عمرانی گردد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار