رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مهم ترین اصل را در وضعیت قرمز کرونایی، خودمراقبتی دانست و بر تقویت رهگیری ویروس کرونا در درمانگاه ها و مراکز بهداشتی منتخب استان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 07 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با تبریک روز جهانی بهداشت به مدافعان عرصه سلامت بویژه گمنامان این عرصه به چرخش انواع ویروس جهش یافته در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: ویروس ووهان چین شیب پلکانی را در کشور به دنبال داشت، اما ویروس های جهش یافته و وضعیت فعلی بیانگر شیب آسانسوری در روند صعودی کرونا در کشور و استان قم است.

وی افزود: هم اکنون حدود ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود ۴۵ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که تخت های آی سی یو استان در حال پُر شدن است اضافه کرد: اگر در چند ماه گذشته، کمتر از ده درصد نمونه گیری های کرونایی در استان مثبت می شد، اکنون این عدد به حدود ۵۰ درصد رسیده، ضمن آن که میزان جانباختگان کرونایی در استان در روزهای متمادی صفر نفر بود، اما این عدد در حال حاضر به طور متوسط دو نفر در هر روز است.

قدیر ادامه داد: متأسفانه گزارش ها حکایت از درگیر شدن روستاهای کشور و از جمله استان قم به ویروس جهش یافته دارد، بویژه آن که ابتلا در روستاها بیشتر به صورت خانوادگی است.

وی سد و خاکریز نخست مبارزه را کرونا را استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری عنوان کرد و یادآور شد: در وضعیت قرمز کرونایی مانند قم، این خاکریز عملا شکسته شده است و باید سد و خاکریز دوم یعنی رهگیری افراد با علائم مشکوک را در درمانگاه ها و مراکز بهداشت منتخب دنبال کرد و این روند را تقویت بخشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم سد و خاکریز سوم در برابر کرونا را بیمارستان ها خواند و گفت: استفاده از تخت های بیمارستانی و بستری شدن در بیمارستان ها باید در حد لزوم انجام شود.

وی مهم ترین اصل را در شرایط قرمز کرونایی و از جمله در استان قم، خودمراقبتی دانست و از همه هم استانی ها خواست تا این اصل مهم را در رفتارهای روزمره به طور جدی مدّ نظر قرار دهند.

قدیر در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با رعایت محدودیت ها و همراهی مردم و مسؤولان، این موج بیماری نیز پشت سر گذاشته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار