معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: با گزارش به‌موقع دیده‌بانان مردمی ۲ تُن تخم‌مرغ فاسد در این استان کشف و توقیف شد.
کد خبر: ۹۵۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 07 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مجید یزدی در تشریح روند توقیف این محموله فاسد، افزود: گزارشی توسط یکی از دیده‌بانان پیشگیری مبنی بر ورود یک محموله فاسد تخم‌مرغ از یکی از استان‌های مرکزی کشور و برنامه‌ریزی برای بسته‌بندی و توزیع در استان قم در سامانه سجام ثبت شده بود که بلافاصله با دستور دادستان قم، این محموله توقیف و پرونده قضایی برای آن تشکیل شد.

وی با اشاره به اهداف سامانه سجام، بیان کرد: سامانه سجام با رویکرد مشارکت حداکثری مردم در مبارزه بی‌امان با مفاسد و پیشگیری از وقوع جرم با عنوان دیده‌بان‌های پیشگیری در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم در بطن کار هستند و مسائل را بهتر می‌بینند و حتی مسائلی که ممکن است از دید مسئولان امر پوشیده بماند را کامل مشاهده می‌نمایند به‌وسیله این سامانه الکترونیکی بدون نیاز به مراجعه حضوری خصوصا در ایام کرونا به دستگاه قضایی می‌توانند با عالی‌ترین مقامات قضایی ارتباط بگیرند و به آنان دسترسی پیدا نموده و مشکل را با آنان در میان بگذارند.

یزدی ادامه داد: در این فرآیند معضلات محلات، مناطق، شهرستان‌ها و همچنین احیانا ترک فعل هر مسئولی  از خود مردم دریافت می‌شود و بر اساس آن مطالبه‌گری از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در راستای احقاق حقوق عامه صورت می‌گیرد؛ در نهایت اقدامات صورت گرفته به خود مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه سجام به آدرس sajam.scpd.ir برای ثبت‌نام همگان در دسترس آحاد مردم قرار دارد؛ در این سامانه گزارش‌های مردمی از ثبت‌نام کنندگان به‌صورت اینترنتی دریافت و به‌صورت محرمانه در سیستم ثبت می‌شود و پس از بررسی، صحت سنجی و تایید مسئول  استانی، گزارش‌ها برای دستگاه‌های دولتی فرستاده و مطالبه‌گری می‌شود.

وی شرط ارائه گزارش را ثبت‌نام در سامانه، تایید مراحل احراز هویت، شناسایی اعضا و سپس درج گزارش‌ها در موضوعات اولویت‌دار این استان به همراه مستندات بیان کرد و افزود: سامانه سجام برآمده از مطالبات گسترده مردم از دستگاه قضایی و سایر قوا و همچنین نیاز قوا به مشارکت مردم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران است و از عموم مردم برای ثبت‌نام در این سامانه و ارسال گزارش‌های مستند دعوت به عمل می‌آید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار