مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نسبت به خطرات چیدن گل‌های محمدی به شهروندان هشدار داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 07 April 2021

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان ،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به کاشت گل‌های محمدی در سطح شهر قم اظهار کرد: طی سال‌های اخیر با اولویت‌دهی به کاشت گل‌های متنوع برای زیباسازی محیط عمومی شهر یکی از گونه‌هایی که انتخاب شد تا هم زیبایی مطلوبی به شهر داده و هم عطر مناسبی داشته باشد،گل محمدی بود.

او با اذعان به این که امسال نیز بخشی از عرصه‌های فضای سبز شهر در بهار با گل‌های محمدی زینت داده می‌شوند، گفت: بهار ،فصل گل‌دهی گل محمدی است و با آغاز گل‌دهی زیبایی و جلوه خاصی به شهر داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم همچنین با اشاره به آفات گل‌های زینتی به سبب گرمی و رطوبت هوا در فصل بهار به‌خصوص آفت شته  بیان کرد: سم‌پاشی گل‌ها آغازشده تا آفاتی متوجه فضای سبز شهر نشده و خللی در زیباسازی طبیعی محیط شهر ایجاد نشود.

او با تأکید بر خطرساز بودن سموم مورد استفاده در گل‌های زینتی در صورت استفاده مستقیم مردم تصریح کرد: با توجه به گل‌دهی گل‌های محمدی در روز‌های آینده و سم‌پاشی همزمان آن‌ها از مردم خواهشمندیم از چیدن آن‌ها خودداری کنند.

جوادیان با بیان این که بعضاً در سال‌های قبل مردم با چیدن گل‌های محمدی از آن‌ها در موارد مختلف استفاده می‌کردند،عنوان کرد:  با توجه به سم‌پاشی گل های محمدی در صورت مصرف گل‌ها از سوی مردم امکان خطرآفرینی و مسمومیت برای سلامت آن‌ها وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار