رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به اینکه اخیرا پیامی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی خودرو خارجی برای برخی از شهروندان ارسال شده است، نسبت به پیامدهای کلاهبردارانه این موضوع هشدار داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 07 April 2021

به گزارش تابناک قم، علی موالی اظهارداشت: در چند روز اخیر پیامی جعلی از سوی افراد ناشناس تحت عنوان یک شرکت بازرگانی که در یکی از کشورهای همسایه مستقر است برای برخی از شهروندان ارسال شده است که از آنها درخواست شده است برای دریافت خودرو خارجی خود که قیمت بالایی را دارد مبلغی را به عنوان هزینه ترخیص به حساب فردی ناشناس واریز کنند.

وی افزود: این موضوع یک شگرد کلاهبردارانه تحت عنوان کلاهبرداری نیجریه‌ای است که مجرم با عناوین مختلف نظیر برنده شدن در قرعه کشی خودرو و یا معرفی خود به عنوان فردی ثروتمند که قصد دارد مبالغی را برای کمک به نیازمندان داخل کشور هزینه کند،با کاربران فضای مجازی ارتباط برقرارکرده و باارسال تصاویری ازمدارک جعلی نظیر تصویر گذرنامه، فاکتوررسمی، سند گمرک و غیره سعی در جلب اعتماد افراد ساده اندیش دارد.

سرهنگ موالی ادامه داد: با توجه به اینکه در تمام این شگردها مجرم سعی دارد به بهانه‌های مختلف نظیر پرداخت هزینه گمرک و انتقال خودرو به داخل کشور از شهروندان پولی را دریافت کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کند، لذا به شهروندان هشدارمی‌دهیم درصورت مواجهه با اینگونه افراد به هیچ عنوان به آنها اعتماد نکرده و هیچگونه وجه و یا اطلاعات شخصی خود را برای آنان ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتا استان قم خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و کلاهبردارنه‌ در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند و از کارشناسان پلیس راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و همچنین از آخرین مطالب آموزشی و اخبار سایبری مطلع شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار