رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در سال ۹۹، یکهزار و ۲۴۵ فقره جواز تاسیس واحد صنعتی ایجادی با ۱۳۲هزار ۴۵۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش بینی اشتغال برای ۲۶هزار و ۶۱۴ تن در قم صادر شد.
کد خبر: ۹۵۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 07 April 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: همچنین بر اساس راهبرد جهش تولید در این مدت اقدامات مورد نیاز برای صدور ۸۵ فقره جواز تاسیس توسعه ای (توسعه واحدهای موجود) با ۱۲هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۹۲۰ تن در استان صورت پذیرفت.

وی با اشاره به جایگاه رو به رشد قم در شاخص‌های مرتبط با فعالیت‌های صنعتی و تولیدی، افزود: در همین راستا در مجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان ۲ هزار و ۴۳۵ مجوز با پیش بینی اشتغالزایی برای ۵۷ هزار و ۵۰۴ تن و سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۶ هزار میلیارد ریال است که این شاخص میل و رغبت به سرمایه گذاری جدید در استان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: طی سال ۹۹ تعداد ۱۵۷ فقره پروانه بهره برداری ایجادی نیز با ۱۰ هزار و ۲۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۳ هزار و ۳۱۱ تن و تعداد ۱۱۰ فقره پروانه بهره برداری توسعه ای (توسعه واحد های موجود) با ۱۲ هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۸۹۴ تن صادر شد.

سیجانی با اشاره به رصد مستمر وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در قم،‌ گفت: بر اساس پایش‌های صورت گرفته در مجموع تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ فقره پروانه بهره برداری با اشتغالزایی۵۸ هزار و ۵۸۳ تن و سرمایه گذاری ۷۰ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال در استان موجود است.

وی بیان کرد: مهمترین رویکرد مسئولان بخش‌های اقتصادی استان حفظ و ارتقا وضعیت تولید و اشتغال استان است و به همین دلیل بر اساس شعار سال با رفع موانع و گسترش پشتیبانی‌ها از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم،‌ حمایت می‌کنیم.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار