چند نکته اقتصادی در تداوم وضعیت کرونایی
با توجه به این که هنوز زمان دقیقی برای پایان کرونا متصور نیست، مدیران و مسئولان استان می‌بایست، زمینه‌ای فراهم کنند که در شرایط سخت اقتصادی و در دورانی که این ویروس منحوس بسیاری از مناسبات زندگی عادی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده، کمترین فشار بر فعالان اقتصادی اعم از بخش صنعت، کشاورزی و خدمات وارد آید.
کد خبر: ۹۵۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۳ 06 April 2021

به گزارش تابناک قم، بنا به گفته‌ی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم با شیوع کرونا بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در تاسیسات گردشگری استان قم از بین رفته است.

چنانچه آمار فرصت‌های شغلی از دست رفته بابت شیوع این ویروس منحوس در رشته‌ها و بخش‌های دیگر اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را نیز به آمار یادشده بیفزاییم، بی شک رقم قابل توجهی می‌شود که خود این مسأله، ضرورت همت مضاعف مسئولان استان برای ترمیم شکاف بیکاری در قم از این حیث را می‌رساند.

البته ناگفته نماند که از همان آغازین هفته‌های همه گیری این ویروس، از سوی کارشناسان و دلسوزان، هشدار‌های لازم درباره تبعات شوم این معضل به ویژه از منظر اقتصادی داده شده و شاید دیگر تکرار آن ها، به نوعی برای مخاطب عام، ملال آور باشد و لذا در اینجا، بار دیگر متذکر می‌شویم که اقدام و عمل مدیران و مسئولان استان برای جبران دست کم بخشی از آسیب‌های شیوع کرونا تا چه حد حیاتی و حائز اهمیت است.

بیان این نکته از سویی دیگر به منزله نفی تلاش مسئولان استان از شخص استاندار گرفته تا مدیران عالی رتبه و حتی میانی قم نیست، کما این که انصافاً اینان در حد توان و بضاعت خود تلاش‌هایی داشته اند، اما روی صحبت آن جاست که صرف بیان وعده‌ها و برگزاری جلسات و تأکید بر یکسری مباحث کلی کفایت نمی‌کند، چه آن که اقشار آسیب دیده از ناحیه کرونا اعم از مرتبطین با حوزه گردشگری و یا بخش صنایع و خدمات و غیره، چشم انتظار اقدام عملی مسئولان هستند.

شکی نیست که به صرف اعطای تسهیلات نیز نمی‌توان به حل مشکل به شکل مطلوب دست یافت بلکه این مساله نیازمند تصمیم سازی و تصمیم گیری در عرصه‌ها و ابعاد گوناگون اقتصادی و مدیریتی است و مهم‌ترین نکته هم این است که بستر‌ها و ساز و کار‌های حمایت و پشتیبانی واقعی از تولید در سطح استان فراهم شود؛ خاصه در سالی که از سوی رهبر معظم و فرزانه انقلاب به عنوان سال "تولید، پشتیانی‌ها و مانع زدایی ها" نامیده شده است.

به تعبیر درست و دقیق"سید رضا طباطبایی"، مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری قم، مسئولین دستگاه‌های اجرایی باید به این نتیجه برسند که راه رونق تولید از پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها می‌گذرد.

به هر صورت آن چه مسلم است این که با توجه به این که هنوز زمان دقیقی برای پایان کرونا متصور نیست، مدیران و مسئولان استان می‌بایست با همدلی و هم افزایی، زمینه‌ای فراهم کنند که در شرایط سخت اقتصادی و در دورانی که این ویروس منحوس بسیاری از مناسبات زندگی عادی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده، کمترین فشار بر فعالان اقتصادی اعم از بخش صنعت، کشاورزی و خدمات وارد آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار