مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به ایجاد تمهیدات ویژه برای دریافت خون از داوطلاب در نوروز ۱۴۰۰ گفت: از ابتدای سال‌جاری تا ۱۳ فروردین ماه حدود یک هزار واحد خون در این استان اهدا شد.
کد خبر: ۹۵۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ 05 April 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی نوریان افزود: در ۱۳ روز ابتدای سال یک هزار و ۲۶۲ تن به مرکز انتقال خون روح الله خون، مراجعه کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۳۶ تن موفق به اهدا شدند.

وی افزود: به دلیل این‌که زمان ماندگاری خون محدود است، امکان ذخیره خون در مدت طولانی وجود ندارد به همین دلیل باید اهدای خون به‌صورت مرتب و مستمر صورت گیرد.

مدیرکل انتقال خون قم با تأکید بر این‌که ذخیره خونی استان باید همواره در یک سطح استاندارد قرار داشته باشد، گفت: به دلیل ضرورت استمرار اهدای خون، مرکز انتقال خون روح الله قم در ایام  نوروز۱۴۰۰ نیز با ادامه فعالیت های خود، پذیرای اهدا کنندگان بود.

نوریان ادامه داد: توصیه و درخواست ما به اهداکنندگان و مردمی که از سلامت برخوردار هستند و علائم بیماری ندارند، این است که جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون قم مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی اظهار داشت: از مجموع اهداکنندگان نوروز امسال، ۹۹۷ تن مرد و ۳۵ تن نیز از بانوان استان بوده اند.

مدیرکل انتقال خون قم گفت: همچنین در ۱۳ روز ابتدای امسال، یک هزار و ۳۱۶ واحد فراورده های خونی از قم به شبکه خون رسانی برای اهدا به بیماران نیازمند دریافت خون، توزیع شد.

نوریان با تأکید بر این‌که خون و فرآورده‌های آن جایگزین مصنوعی ندارد افزود: با توجه به نیاز مستمر بیماران مختلف ازجمله بیمارانی دیالیزی و تالاسمی و مجروحان ناشی از تصادف‌های رانندگی، از مردم نوع‌دوست استان که از سلامت برخوردار هستند، درخواست داریم تا این بیماران را در این ایام تنها نگذارند.

مدیرکل انتقال خون قم با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی در مراکز انتقال خون این استان گفت: این مرکز به‌صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شود ضمن این‌که پیش از ورود اهداکنندگان به این مراکز، وسایل مراقبتی فردی شامل دستکش و ماسک نیز در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم به همراه داشتن کارت ملی توسط داوطلبان اهدای خون، افزود: تمام افراد بالای ۱۸ سال که از سلامت کامل برخوردار بوده و هیچ‌گونه علامتی از آنفلوانزا یا سرماخوردگی ندارند، امکان اهدای خون‌دارند.

 شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

سال ۹۹ حدود ۴۰ هزار واحد خون در این استان توسط شهروندان نوع دوست قم اهدا شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار