معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ساماندهی محله اسماعیل آباد قم و همچنین پروژه امامزاده چهل اختران بر اساس مصوبات و طرح های جدید خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 05 April 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی عبوری در نشستی با استاندار قم با اشاره به طرح ساماندهی محله اسماعیل آباد قم بیان کرد: طرحی از چند ماه قبل از سوی برخی دستگاه های اجرایی قم درباره ساماندهی این محله آماده شد که این طرح مراحلی را هم طی کرد و البته با پیگیری های نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا جا به جایی خانوارهای ساکن در این محله در آینده ای نزدیک محقق شود.

وی افزود: تأمین زیرساخت های لازم برای ساماندهی این محله با شرکت بازآفرینی شهری و البته با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، استانداری قم و وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین درباره پروژه ساماندهی محله های اطراف امامزاده چهل اختران قم نیز خاطرنشان کرد: این طرح در ۱۰ سال گذشته برخی مراحل خود را پشت سر گذاشته و تملکاتی هم در این زمینه صورت گرفته است، اما با توجه به حجم وسیع آن، هنوز همه تملکات لازم به سرانجام نرسیده و از این رو درباره این پروژه، اصلاح طرح فعلی و تهیه طرح جدید در دستور کار قرار گرفته است.

عبوری در عین حال اظهار کرد: طبق دستور استاندار قم مقرر شده تا در یک ماه آینده، معاونت عمرانی استانداری قم، شهرداری و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان تدابیر لازم را برای ساماندهی محله اسماعیل آباد و همچنین پروژه چهل اختران دنبال کنند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که درباره پروژه امامزاده چهل اختران و ساماندهی محله های اطراف آن، طرح فعلی به یک سوم سهم دولت و شرکت بازآفرینی شهری ایران، یک سوم سهم استانداری و همچنین یک سوم سهم شهرداری قم اشاره دارد، اما طولانی شدن پروژه و افزایش هزینه ها سبب شد تا اصلاح این طرح در دستور کار قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار