نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، راهکار تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» را همکاری و هماهنگی همه بخش‌های کشور دانست و بر اهمیت و ضرورت پرداختن این موضوع در بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 04 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست صمیمی و دیدار نوروزی همکاران بعثه مقام معظم رهبری در قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سال جدید، سلامت و امنیت را دو مولفه مهم در اداره کشور دانست و اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا در جهان سبب شده تا سلامت بسیاری از مردم در جهان به خطر بیفتد.

وی وجود امنیت را برای هر کشوری ضروری برشمرد و بر اهمیت آن تاکید کرد و با بیان اینکه امنیت نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم، تصریح کرد: امروز خداوند رهبری حکیم را به عنوان بزرگترین نعمت خود به ما هدیه کرده است، باید قدر این نعمت را در هر جایگاهی که قرار داریم بدانیم و از آن حمایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به شعار سال 1399 با عنوان«جهش تولید» اشاره کرد و یادآور شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان فرمودند، برخی از اهداف این شعار در سال گذشته محقق شد و برخی از آن به خوبی تحقق نیافت، بنابراین کسانی که در تحقق آن تلاش کردند از اجر و ثواب برخوردارند، اما اگر در تحقق این شعار کوتاهی شده باشد، باید پاسخگو بود..

وی به شعار سال 1400 با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» اشاره و تأکید کرد: امسال رهبری از همگان خواسته‌اند که به دنبال تولید بروند، تولید هم انوع مختلف دارد که تولید علم و پژوهش بخشی از آن به شمار می‌آید؛ البته تولید به شکل‌های مختلف صورت می‌گیرد، ولی تولید باید مفید و با نوآوری و ابتکار همراه باشد تا تاثیرلازم را بگذارد.

سرپرست حجاج ایرانی، لازمه تولید را پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی دانست و یادآور شد: همانگونه که در سوره مائده می‌خوانیم «تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى وَ لا تَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» در راه تحقق امور اجتماعی همکاری و تعاون بر نیکی و تقوا داشته باشید و (هرگز) در راه گناه و تعدّى همکارى ننمایید. در تولید تعاون و همکاری نیاز است، بنابراین اگر دو مولفه «الْبِرِّ وَ التَّقْوى» در تولید وجود داشته باشد، آن تولید ماندگار خواهد بود، اگر چنین نباشد، ماندگار نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در 40 سال گذشته افراد زیادی در نظام اسلامی در جایگاه‌های مختلف تلاش کردند تا اهداف انقلاب اسلامی محقق شود، کسانی که این دو مولفه را به خوبی دنبال کردند، نتیجه مطلوب را بدست آوردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت «الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» را دو مانع مهم در تولید برشمرد و تاکید کرد: اگر این موانع در تولید نباشد، موفقیت بزرگی را شاهد خواهیم بود، متاسفانه گاهی برخی به جای پشتیبانی از تولیدات و مانع‌زدایی، به دنبال مانع‌زایی هستند، بنابراین ما باید راه را برای تولید در کشور تسهیل و روان کرد تا این شعار امسال به صورت کامل محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در این چهل سال برخی مسئولان به درستی اهداف عالیه نظام را دنبال می‌کردند، بسیار از موانع از سر راه کشور برداشته می‌شد و گرفتاری‌های موجود را شاهد نبودیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار