مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: برخی از خطوط قطری اتوبوسرانی قم در جهت کاهش مدت سفر به شعاعی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 04 April 2021

به گزارش تابناک قم، علی نیک در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تغییر مسیرهای اتوبوسرانی قم، اظهارکرد: این تصمیم به‌منظور کاهش حجم ترافیک هسته مرکزی شهر و کاهش مدت سفر گرفته‌شده است.

مدیرمدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: برخی از خطوط قطری اتوبوسرانی قم در جهت کاهش مدت سفر به شعاعی تبدیل می‌شود.عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه طولانی بودن مسیرهای اتوبوس‌های درون‌شهری سبب کاهش استقبال شهروندان از حمل‌ونقل عمومی شده بود، ابراز کرد: امیدواریم با تغییر مسیرها از خطوط قطری به شعاعی و کاهش مدت‌زمان سفر، میزان استفاده از اتوبوس از ۸ درصد فعلی به ۲۰ درصد افزایش یابد.

نیک تصریح کرد: به خطوط قطری که بهینه بوده دست نزده‌ایم ازجمله چند مورد خطی از منطقه نیروگاه و ازخیابان امام‌زاده ابراهیم(ع) و توحید به پردیسان ادامه مسیر می‌داد که با توجه به تقاضایی سفری که وجود داشت به این خطوط قطری باقی‌مانده است و در این خطوط به سفر ادامه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه در برخی از خطوط قطری تبادل سفرشان ناهمگون بود، خاطرنشان کرد: مثلاً بین مسیر انتهای باجک تا انتهای جمهوری ارتباطی وجود نداشت و نیاز به تغییر مسیر داشت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در جهت سهولت تردد شهروندان، تعداد مینی‌بوس‌های پردیسان افزایش می‌یابد و در سال جدی نیز یک خط جدید به مقصد پردیسان راه‌اندازی می‌شود که شامل یک خط از بلوار شهید منتظری به سمت پردیسان است.

نیک عنوان کرد: به این مسیر یک خط به‌صورت قطری اضافه می‌شود که از بلوار قلعه کامکار حرکت می‌کند و به سمت میدان مطهری و بلوار منتظری و به سمت پردیسان ادامه مسیر می‌دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار