مدیرکل استاندارد قم گفت: فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد در میان مردم قم افزایش یافته و این امر موجب ترغیب تولیدکنندگان به ارتقا کیفیت محصولاتی که به بازار عرضه می‌کنند، شده‌است.
کد خبر: ۹۵۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ 04 April 2021

به گزارش تابناک قم، مجید آوری فرد بیان کرد: در سال جدید بر اساس راهبرد الگو سازی مصرف کالاهای استاندارد درمیان مردم، به دنبال آن هستیم که تنها کالاهای دارای نشان استاندارد در بازار استان مورد توجه مشتریان قرار گیرد و در این رابطه از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر پیرامون فواید رعایت استاندارد در تولید محصولات،‌ استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: وقتی مصرف کنندگان تنها ازکالایی استفاده کنند که دارای نشان استاندارد است، تولید کنندگان برای حضور موفق در بازار به سمت استانداردسازی محصولات تولیدی خود پیش خواهند رفت و این مساله علاوه بر ارتقا کیفیت کالاها موجب بالا رفتن سطح سلامت جامعه نیز می‌شود.

آوری فرد گفت: حوزه تولید درقم به سرعت درحال گسترش است و در این شرایط لازم است که صاحبان صنایع برای موفقیت در کسب و کار خود، رعایت استاندارد محصولات تولیدی را به عنوان مهمترین اصل مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: در نتیجه اجرای این راهبرد، رعایت استانداردهای تعیین شده در تولید هر محصول موجب موفقیت هرچه بیشتر در فروش آن خواهد شد، چرا که مردم تنها کالایی را مطالبه می‌کنند که استاندارد باشد و از خرید محصولات غیر استاندارد خودداری خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در همین رابطه سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ نیز برای سنجش صحت استاندارد کالاهای تهیه شده توسط مردم در اختیار ایشان قرار دارد و هر فرد می‌تواند با وارد کردن کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد کالای خریداری شده به این سامانه،‌ از صحت استاندارد آن مطلع شود.

۳۷۹ واحد تولیدی فعال در استان استاندارد اجباری دارد و محصول‌ آن‌ها برای عرضه به بازار باید دارای شرایط و کیفیت تعیین شده باشد؛ همچنین یکهزار و ۶۲ محصول تولید شده در استان نیز مشمول استاندارد اجباری است و بازرسان اداره کل استاندارد قم و نهادهای همکار آن بر نحوه تولید این محصول‌ها و رعایت شرایط کیفی تعیین شده، نظارت دقیق و مستمر دارند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها به خصوص دو شهرک راهبردی شکوهیه و محمود آباد موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۹ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار