رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم:
متأسفانه گاهی اوقات برخی رسانه ها به جهت پرداختن بیش از حد به مسایل سیاسی و جناحی و درگیر شدن در هیاهوهای رسانه ای و تبلیغاتی از انجام وظایف کلیدی خود به ویژه در ارتباط با مساله اقتصاد و تولید باز می مانند و طبعاً در چنین وضعیتی، مسایل و امور فرهنگی و اقتصادی جامعه تا حدودی قربانی مسایل حاشیه ای از جنس سیاست و ... می شوند.
کد خبر: ۹۵۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰ 04 April 2021

به گزارش تابناک قم، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم تصریح کرد: انتظاری که از رسانه ها در سال جدید می رود این است که به جای پرداختن به هیاهوی سیاسی، حمایت بیشتر و بهتری از تولید ملی داشته باشند.

فخرالدین یوسف پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در تحقق شعار سال اظهار داشت: رسانه ها به عنوان حلقه واسط میان مردم و مسئولان در زمینه حمایت و پشتیبانی از تولید و کمک به رفع موانع، نقش بسیار کلیدی می توانند ایفا کنند، کما این که در سال های گذشته نیز در برخی عرصه ها در زمینه حمایت از تولید ملی و ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی نسبتاً موفق عمل کرده اند.

وی افزود: به اعتقاد بنده چنانچه رسانه های ما به جای آن که به دنبال هیاهو و بلواهای سیاسی و جناحی و مسایل حاشیه ای دیگر باشند، در مسیر رشد و توسعه اقتصادی جامعه، حمایت بهتر و بیشتری از مقوله تولید ملی به عمل آورند، قطعاً بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور به تدریج رفع شده و یا از حجم آن ها کاسته می شود.

سرپرست سایت خبری تابناک استان قم همچنین گفت: مقام معظم رهبری با حکمت و درایت خاص خویش، در نام گذاری سال ها به نکات بسیار مهمی توجه نموده و بیاناتی را می فرمایند که اگر حقیقتاً به آن ها عمل شود، در گشایش معیشت مردم و رفع معضلات اقتصادی بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: تأکید ایشان در نام گذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" نیز دقیقاً در همین راستاست و این که باید توجه داشت در کنار مردم و مسئولان، رسانه های جمعی نیز نقش مهمی در تحقق شعار سال برعهده دارند.

وی گفت: باید توجه داشت که رسانه ها صرفاً آیینه جامعه نیستند بلکه به عنوان نورافکن می توانند به برخی مسایل مهم از جمله در حوزه تولید، تمرکز و تأکید کرده و به آن ها ضریب بدهند و این مساله چه در قبال مسئولان و چه مردم صدق می کند.

یوسف پور خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب، مردم را بیش از پیش نسبت به حمایت از تولید داخل ترغیب و تشویق کنند و از آن سو با مطالبه گری صحیح از مسئولان به رفع موانع از سر راه تولیدکنندگان کمک نمایند.

وی گفت: این که امروز به عنوان مثال مردم ما برای تهیه مرغ و روغن و ... در مضیقه هستند، واقعاً دردآور است و باید با حمایت از تولید و نیز فرهنگ سازی مناسب، کاری کرد که شاهد صف های طویل خرید مرغ و روغن در کشور نباشیم.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم همچنین ابراز داشت: مسئولان باید با سرکشی منظم به کارخانه ها و واحدهای تولیدی، به دنبال رفع مشکلات آن ها باشند و موانع را از سر راهشان بردارند و در این خصوص مطالبه گری و اطلاع رسانی رسانه ها بسیار می تواند حائز اهمیت باشد.

وی در خاتمه گفت: متأسفانه گاهی اوقات برخی رسانه ها به جهت پرداختن بیش از حد به مسایل سیاسی و جناحی و درگیر شدن در هیاهوهای رسانه ای و تبلیغاتی از انجام وظایف کلیدی خود به ویژه در ارتباط با مساله اقتصاد و تولید باز می مانند و طبعاً در چنین وضعیتی، مسایل و امور فرهنگی و اقتصادی جامعه تا حدودی قربانی مسایل حاشیه ای از جنس سیاست و ... می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار