مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم از ورود بیش از یک میلیون و 200 هزار خودرو به استان از بیست و پنجم اسفند ماه 1399 تا ششم فروردین ماه 1400 خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 31 March 2021

به گزارش تابناک قم، محمدحسن کلهری با اشاره به آغاز طرح نوروزی در استان قم از بیست و پنجم اسفند ماه سال گذشته بیان کرد: بیشترین تردد خودروها در محورهای استان مربوط به آزادراه تهران – قم و بالعکس بوده است.

وی اضافه کرد: آمار روزهای بیست و پنجم اسفند ماه 99 تا ششم فروردین ماه امسال نشان می دهد بیشترین تردد خودرو در محورهای استان مربوط به پلاک استان های تهران، قم، اصفهان و مرکزی به ترتیب با 37، 32، 7 و 4 درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در ادامه تصریح کرد: همچنین در همین بازه زمانی، حدود یک میلیون و 219 هزار خودرو وارد استان شده اند که نسبت به مدت مشابه سال 99، 93 درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال 98، 28 درصد کاهش را نشان می دهد.

کلهری درباره میزان ماندگاری خودروها در استان نیز گفت: خودروهای با پلاک استان های تهران، اصفهان، مرکزی و لرستان به ترتیب با حدود 50، 12، 6 و 4 درصد، بیشترین میران ماندگاری را در استان قم داشته اند.

وی در عین حال به آمار تردد خودروها در روز ششم فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در این روز، 147 هزار خودرو وارد شهر قم شده اند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل، 154 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار