انتشار تصاویر کشف حجاب شده بانوانی قمی به بهانه تبلیغات سالن‌های زیبایی
برخی سالن‌های زیبایی زنان شهر قم در سایه گسترش فضای مجازی و ولنگاری حاکم بر آن، با هدف معرفی خود و جذب مشتری بیشتر، عکس‌های آرایش و خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند را در فضای مجازی حتی به صورت پخش زنده، منتشر می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۸ 29 March 2021

به گزارش تابناک قم، انتشار تصاویر آرایشگاه و خدماتی که سالن‌های زیبایی زنان به مشتریان خود ارائه می‌دهند کم بود؛ پخش زنده هم به آن اضافه شد! اگر چرخی در فضای مجازی بزنیم متوجه وجود حساب‌های مختلفی از سالن‌های گوناگون زیبایی مختص به زنان در بستر فضای مجازی می‌شویم که هر یک به گونه‌ای درصدد خود نمایی هستند که چشم هر ببینده‌ای را به خود جذب می‌کند.

متاسفانه برخی سالن‌های زیبایی زنان شهر قم در سایه گسترش فضای مجازی و ولنگاری حاکم بر آن، با هدف معرفی خود و جذب مشتری بیشتر، عکس‌های آرایش و خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند را در فضای مجازی حتی به صورت پخش زنده، منتشر می‌کنند. در نگاه اول شاید به نظر برسد تصاویر زنان آرایش کرده متعلق به مدل‌هایی است که صرفا برای این امر فعالیت می‌کنند اما بررسی‌های بیشتر برخی از این صفحات نشان می‌دهد که تصاویر زنان بی‌حجاب این زنان حین آرایش نه متعلق به مدل‌، بلکه تصاویر مشتریان این آرایشگاهها است.

اگرچه مشخص نیست که صاحبان این سالن‌های زیبایی و آرایشگاهها از صاحبان این تصاویر برای پخش تصاویر بدون حجاب‌شان اجازه گرفته‌اند یا خیر، با این حال بر اساس قانون انتشار چهره مشتریان در فضای مجازی ممنوع بوده و هیچ صنفی حق نشر چهره مشریان خود را در هیچ بستری ندارد؛ چه برسد به این‌که این تصاویر خلاف شئونات اسلامی باشد.

نکته‌ای هم در این بین قابل توجه است، یک سالن زیبایی در شهر قم برای آن‌که نشان دهد کسب‌وکارش به علت تبحری که در حرفه‌اش دارد پررونق است؛ از طریق دوربین‌های مداربسته فضای آرایشگاه، جنب و جوش حاکم بر این فضا را «اندکی مات» به تصویر می‌کشد. اقدامی که یقینا بسیاری از مشتریان این آرایشگاهها مخالف آن بوده و حتی از آن مطلع نیستند.

امنیت زنان در چنین محیط‌هایی دغدغه بسیاری از خانواده‌ها بوده و پیشرفت تکنولوژی و پدیدآمدن ابزارهای ارتباطی و امنیتی نظیر اینترنت و دوربین‌های مداربسته نباید این امنیت را به مخاطره بکشاند. به همین منظور نیز نهادهای مسئول می‌بایست علاوه بر نظارت بر فضاهای حاکم بر سالن‌های زیبایی زنان، بر فضای مجازی و حسابهای این آرایشگاهها نیز نظارت‌های کافی را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار