معاون خدمات شهری شهرداری قم از مدیریت سفرهای احتمالی نوروزی به قم بر اساس دستورالعمل 50 بندی مدیریت شهری خبر داد و اظهار کرد: البته همچنان چالش هایی در این موضوع وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 18 March 2021

به گزارش تابناک قم،‌سید امیر سامع با اشاره به برخی تقاضاهای اخیر شهروندان برای راه اندازی خطوط اتوبوسرانی جدید بیان داشت: خوشبختانه مدیریت شهری موفق به راه اندازی برخی از این خطوط در سال جاری شده است.

وی افزود: مدیریت شهری هر ساله و از حدود دی ماه، ستاد تسهیلات نوروزی را تشکیل می دهد و بر اساس شیوه نامه ای جامع، اقدامات لازم را به سامان می رساند، البته سفرهای نوروزی در سال نوروز 1399 تعطیل شد، اما به نظر می رسد در نوروز 1400 همچنان با برخی ابهام ها و چالش ها مواجه هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: مدیریت شهری قم همواره به دنبال رضایتمندی زائران و یا مسافران نوروزی بوده است، از این رو مکان برپایی چادر توسط مسافران در سال های قبل به چند نقطه خاص محدود شد تا مدیریت شهری بتواند حداکثر خدمات را به مسافران و زائران نوروزی ارائه دهد.

سامع اضافه کرد: آخرین تصمیم مدیریت استان بیانگر آن است که سفر به قم در نوروز 1400 طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع نیست، اما در عین حال مدیریت استان کسی را به سفر به قم تشویق نمی کند.

وی با بیان این که مدیریت شهری قم تلاش خود را برای پیش بینی برخی ظرفیت های اضطراری در سفر نوروزی برخی هموطنان انجام خواهد داد اذعان کرد: می توان پیش بینی کرد که بیشتر مسافرت های نوروزی در حدود شب و روز نیمه شعبان به مناسبت سالروز ولادت حضرت بقیت الله الاعظم (عج) به وقوع می پیوندد و از این رو مدیریت شهری باید برای اطراف مسجد مقدس جمکران، پیش بینی پارکینگ های اضطراری را داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: البته احتمال دیگری که می توان بر اساس آن برخی پیش بینی ها را انجام داد، راهپیمایی خودجوش برخی از مردم در شب و یا روز نیمه شعبان به سمت مسجد مقدس جمکران خواهد بود.

سامع در پایان تصریح کرد: مدیریت شهری قم در چند روز گذشته پیشنهاد طرح ممنوعیت و یا محدودیت سفر به قم را مطرح کرد، اما در حال حاضر و برای نوروز 1400، پیش بینی های لازم بر اساس دستورالعمل 50 بندی مدیریت شهری لحاظ خواهد شد، اگرچه همچنان برخی چالش ها در این مسیر وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار