هنوز یک روز از به روزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان در اپلیکیشن ماسک، مرجع رسمی اعلام آمار‌های وزارت بهداشت نگذشته، به روزرسانی جدیدی برای این نقشه منتشر شد که بر اساس آن، تعداد شهر‌های قرمز از ۱۴ به ۹ شهر کاهش یافت. تغییری که حکایت از خروج ۵ شهر استان خوزستان از وضعیت قرمز و قرار گرفتن آن‌ها در وضعیت نارنجی دارد.
کد خبر: ۹۴۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 17 March 2021
به گزارش تابناک قم، به فاصله یک روز از اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهر‌های مختلف، این وضعیت تغییر کرد و از شمار شهر‌های ممنوعه در سفر‌های نوروزی کاسته شد.

هنوز یک روز از به روزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان در اپلیکیشن ماسک، مرجع رسمی اعلام آمار‌های وزارت بهداشت نگذشته، به روزرسانی جدیدی برای این نقشه منتشر شد که بر اساس آن، تعداد شهر‌های قرمز از ۱۴ به ۹ شهر کاهش یافت. تغییری که حکایت از خروج ۵ شهر استان خوزستان از وضعیت قرمز و قرار گرفتن آن‌ها در وضعیت نارنجی دارد.

افزون بر این تغییر، شمار شهر‌های نارنجی که روز گذشته ۳۱ شهر عنوان شده بود، همان تعداد اعلام گردید با این ملاحظه که فهرست این شهر‌ها تغییر کرد. تغییری که نکته شاخص آن، تبدیل وضعیت ۶ شهر نارنجی در سه استان شمالی کشورمان (گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران) به وضعیت زرد است که معنای آن، مجاز بودن سفر به تمامی نقاط این سه استان مسافرپذیر در نوروز است.
 
رنگ‌بندی کرونایی شهر‌ها تغییر کرد؛ کاهش شهر‌های ممنوعه نوروزی از ۴۵ به ۴۰ شهر!
 
این در حالی است که بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر از/به شهر‌های نارنجی و قرمز کرونایی ممنوع است و بر اساس تغییرات صورت گرفته، در حال حاضر سفر از مبدا و یا به مقصد ۴۰ شهرستان کشورمان ممنوع است. ممنوعیتی که بر اساس آمار‌های روز گذشته، شامل ۴۵ شهرستان کشورمان می‌شد و از آنهایی که رنگ برخی شهرها از زرد به نارنجی تغییر کرده، می‌تواند برای مسافران به مقصد این شهرها مشکلاتی به دنبال داشته باشد.

البته این وضعیت‌ها پایدار نیستند و بر اساس پایش وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در سراسر کشور تغییر می‌کنند، به این معنی که با افزایش شمار مبتلایان، رنگ بندی شهر‌ها از آبی به زرد، از زرد به نارنجی و از نارنجی به قرمز تغییر می‌کند و برعکس، در صورت کاهش شمار مبتلایان در هر شهر، شاهد تغییر رنگ آن در سمت کاهش محدودیت‌ها خواهیم بود.

این نتیجه پایش‌هایی است که در ابتدای هر هفته و با برگزاری نشست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود و تا پایان هفته در دستور اجرا قرار می‌گیرد. تدبیری که می‌تواند وضعیت نقشه کرونایی را تغییر دهد و از این رو، تضمینی نیست که سفر به مناطق مختلف در طول تعطیلات نوروزی کماکان مجاز یا برعکس، ممنوع باشد. نکته‌ای که ضرورت دارد مسافران به آن توجه کافی داشته باشند.

همه این‌ها در حالی است که به تاکید بسیاری از مسئولان از جمله متولیان بهداشت و درمان در کشورمان، بهترین تدبیر، ماندن در خانه و پرهیز از سفر است، اما اگر ضرورتی برای انجام این کار وجود داشت، لازم است که پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت کامل فاصله گذاری سر لوحه کار مسافران باشد. نکاتی که بی توجهی به آن‌ها می‌تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری و در نتیجه آن، تشدید محدودیت‌ها گردد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار