مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: شورای اطلاع‌رسانی و همچنین رسانه‌های استان در خنثی کردن هجمه‌های رسانه‌ای علیه قم طی یک سال گذشته موفق عمل کردند.
کد خبر: ۹۴۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 14 March 2021

به گزارش تابناک قم، سیدموسی حسینی کاشانی افزود: شناسایی اولین موارد ابتلا به کرونا و جسارت استان قم در اعلام این خبر، موجب ‌هجمه های سنگینی علیه این استان شد.

وی با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی قم جزو شوراهای پیشتار کشور است، ادامه داد: عملکرد خوب استان در مقابله با کرونا به الگویی برای سایر استان ها تبدیل شده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی قم با اشاره به افزایش نگرانی ها از شیوع مجدد کرونا در این استان گفت: نقش رسانه های قم در جلوگیری از عادی انگاری شرایط و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شرایط کنونی بسیار خطیر است.

حسینی کاشانی با بیان اینکه کرونا به پایان خود نرسیده است،‌افزود: همانگونه که از ابتدای شیوع کرونا در کشور و استان، رسانه های قم نقش موثری در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی ها در رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشتند، این انتظار وجود دارد که این روند ادامه یابد.

وی با تقدیر از عملکرد خبرنگاران و عکاسان استان برای پوشش خبری و اطلاع رسانی پیرامون کرونا در یکسال اخیر گفت: جامعه مطبوعاتی استان قم مانند بخش های مختلفی که متاثر از این ویروس شد، و آسیب دید به لحظات معیشت، آسیب زیادی دید ولی جانفشانانه در کنار خدمتگزاران سلامت ‌در میدان حضور داشتند.

وی شورای اطلاع رسانی استان را یکی از شوراهای فعال و پرکار در کشور دانست و ادامه داد: برگزاری حدود ۴۰ جلسه شورای اطلاع رسانی به صورت هفتگی با حضور مسئولان رسانه ای استان، بستر مناسبی را برای هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت رسانه های استان به منظور آگاهی بخشی و مقابله با شایعات در زمان شیوع کرونا فراهم کرد.

حسینی کاشانی ادامه داد: شورای اطلاع رسانی قم، در یکسال گذشته برای مدیریت و انسجام بخشی به اطلاع رسانی، تبیین، آگاه سازی و سازماندهی اهالی رسانه برای پاسخگویی به شبهات احتمالی در حوزه رسانه ای اقدام های بسیار موثری انجام داد.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت اطلاع رسانی صحیح، جلوگیری از شایعات، ارائه آموزش های لازم بهداشتی و همچنین تنویر افکار عمومی، قرارگاه «تولید محتوای رسانه ای در مقابل کرونا» ذیل شورای اطلاع رسانی استان با مسئولیت اهالی رسانه قم تشکیل شد که این قرارگاه در هماهنگی و جهت دهی به نیازهای استان در مقابله با کرونا نقش تعیین کننده ای ایفا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: قم به اذعان متخصصان یکی از بهترین عملکردها را هم در مدیریت و مقابله با کرونا و هم در حوزه رسانه ای در این زمینه داشته است.

«با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قم از ۱۵ دی از وضعیت قرمز به نارنجی، در ۶ دی‌ از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه جاری از زرد به «آبی» تغییر کرده است.»

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی از جمله راه‌های انتقال آن است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌ دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار