رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: پیگیری پروژه مترو قم نیز از مهم ترین پروژه های قم است که ان شاء الله فاز نخست آن با دو ایستگاه تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۴۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 14 March 2021

به گزارش تابناک قم، روح الله امراللهی در نشست خبری رئیس و برخی رؤسای کمیسیون های شورای اسلامی شهر مقدس قم با بیان این که قم در بین همه شهرها و کلانشهرها دارای رتبه برتر در توجه به سرفصل های عُمرانی است خاطر نشان کرد: حدود 70 درصد پروژه های سالانه در قم، به سرفصل های عمرانی اختصاص دارد که این عدد نوعی رکورد محسوب می شود.

وی سپس مبنا و سیاست اعضای دوره فعلی شورای اسلامی شهر را توجه ویژه به زیرساخت ها خواند و بیان داشت: مرور نقشه های شهری در سال آغاز دوره پنجم این شورا یعنی سال 1396 بیانگر وجود 16 خیابان بن بست در شهر داشت که خوشبختانه پیگیری برای رفع این بن بست های خیابانی به نتیجه رسیده و ان شاء الله تا پایان این دوره از شورا، حداقل 10 خیابان برای تکمیل ساختار معابر شهری از حالت بن بست خارج می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در عین حال به برخی پروژه های مهم حوزه عمران و حمل و نقل شهرداری قم توجه داد و گفت: پروژه های عمار یاسر، آیت الله بروجردی، ادامه تونل غدیر و همچنین بلوار جمهوری اسلامی از جمله این پروژه هاست.

وی سپس به برخی تقاطع های غیرهمسطح اجرا شده و یا در دست اقدام شهری اشاره و اذعان کرد: یکی از این تقاطع ها، تقاطع غیرهمسطح ولی عصر (عج) به عنوان بلندترین پُل قم است که با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان به ثمر نشست و اگر قرار بود امروز به نتیجه برسد، به بودجه ای بالغ بر 300 میلیارد تومان نیاز داشت.

امراللهی اضافه کرد: البته برخی دیگر از تقاطع های غیرهمسطح مانند شهدای روحانیت، شهرک قدس و مرجعیت و همچنین تکمیل ورودی شهر از بخش جعفریه نیز از پروژه های مهم دیگری است که در دست انجام است و برخی از آن ها در فروردین 1400 به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به بازنگری های صورت گرفته در امر طرح ترافیک شهری و همچنین خطوط اتوبوسرانی، به خرید و اورهال سازی برخی اتوبوس ها برای نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری اشاره کرد و بیان داشت: پیگیری پروژه مترو قم نیز از مهم ترین پروژه های قم است که ان شاء الله فاز نخست آن با دو ایستگاه تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم همچنین درباره حذف برخی میدان های شهر قم و توجه به دوربرگردان ها گفت: نگاه امروز دنیا در این زمینه، ایجاد تقاطع های چراغ دار است، اما در کشور ما و برای تأمین هدف مدیریت ترافیک و کاهش حوادث، بیشتر به حذف میدان و ایجاد دوربرگردان توجه می شود.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که اجرائیات مربوط به این موضوع، در حقیقت مصوبات شورای ترافیک استان است، به بیان دیگر تصمیم نهایی در این مورد با شورای شهر نیست و نماینده این شورا در شورای ترافیک استان تنها یک حق رأی دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار