امام جمعه قم برخورد با مفسدان اقتصادی را خواسته به حق مردم از مسئولان دانست و تاکید کرد: باید مسؤولان ضمن شناسایی دانه درشت ها و برخورد مناسب داشته باشد تا مایه عبرت شود.
کد خبر: ۹۴۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 13 March 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با گرامیداشت فرارسیدن سالروز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: خداوند با پیام الهی باب قرائت درست و صحیح از معارف الهی را به روی مردم گشودند و بعد از آن به مردم با این بعثت، تعلیم کتاب و حکمت و تزکیه نفس را ارائه کردند.
وی فرارسیدن روز شهدا را گرامی داشت و گفت: نامگذاری روزی برای بزرگداشت شهدا اقدام ارزشمندی در راستای تجدید بیعت با آرمان های شهداست چرا که شهدا با خون خود زمینه ساز اقتدار، آزادی و استقلال کشور شدند.

امام جمعه قم فرارسیدن ماه شعبان را مور توجه قرار داد و بیان کرد: شعبان ماه سرور اهل بیت(ع) است و  میلاد حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار در این ماه است که این روز را به همه پاسداران و تبریک می گوییم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت گرانی کالاها در کشور اشاره کرد و افزود: در این شرایط شاهد هستیم که فقط دلال ها به سود می رسند و باید مسؤولان نسبت به این مسائل نهایت دقت را داشته باشند و هر کدام به سهم خود جلوی این دلالان را بگیرند.

سعیدی برخورد با مفسدان اقتصادی را خواسته به حق مردم از مسئولان دانست و تاکید کرد: باید مسؤولان ضمن شناسایی دانه درشت ها و برخورد مناسب داشته باشد تا مایه عبرت شود.

وی تصریح کرد: در زمینه مقابله با دانه درشت ها برخوردهای مقطعی و فصلی اثرگذاری لازم را ندارد و باید برخوردها در این زمینه دائمی شود تا جلوی مفسدان اقتصادی گرفته شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه به دلیل غفلت سازمان های نظارتی برخی دلال ها کنترل بازار را در دست گرفته اند بیان کرد: باید دستگاه های نظارتی در متن جامعه حضور داشته باشند و به وظایف خود رسیدگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی از مفسدان اقتصادی به دنبال مسائل سیاسی هم هستند که باید با آنها برخورد جدی صورت گیرد چرا که این افراد به دنبال تضعیف نظام هستند.

سعیدی یادآور شد: مسئولان نظام باید با غیرت دینی و ملی در برابر مفسدان اقتصادی بیگانه پرست قاطعانه ایستادگی کنند 
امام جمعه قم در ادامه سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز مبعث اشاره و اظهار کرد: تکیه بر روی دو عنصر بصیرت و صبر برای مواجه با دشمنان از سخنان مورد تاکید مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه مردم باید نسبت به تحقق این دو مهم اهتمام داشته باشند یادآور شد: باید مردم کمک کنند تا بتوان دشمنان را مغلوب کرد و قطع این دو زنجیره برای نظام مشکل آفرین است.

سعیدی با بیان اینکه دشمنان به دنبال بی تفاوت جلوه دادن مردم و وارونه نشان دادن حقایق هستند تصریح کرد: جوانان ما به عنوان افسران جنگ نرم می توانند با رویارویی با دشمنان جلوی نیرنگ آنها را بگیرند.

وی با تقدیر از تلاش کادر درمان به دلیل اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با کرونا تصریح کرد: خواسته مجموعه بهداشت و درمان رعایت دستورات بهداشتی است و امیدواریم که این بیماری ریشه کن شود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار