مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم، ‌گفت: ۴۸۷ طرح عمرانی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال، درسالجاری از محل منابع دولتی در این استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 09 March 2021

به گزارش تابناک قم، ابراهیم ملکی‌ ‌ادامه داد: طرح‌های بهره برداری شده قم در هشت حوزه زیربنایی، اقتصادی، کشاورزی، زیست محیطی، ورزشی، آموزش عالی،‌درمانی و گردشگری بوده‌است.

وی، با تاکید بر اینکه با وجود همه محدودیت‌ها،‌ روند توسعه استان در سال‌جاری هرگز متوقف نشده‌است، ادامه داد: از ۴۸۷ طرح افتتاح شده سال‌جاری، طرح‌های زیربنایی، کشاورزی و اقتصادی بیشترین سهم را داشته‌اند.

وی افزود: یکی از وظایف دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، احصای طرح‌های عمرانی درحال اجرا در سطح شهرهای استان است که آمار طرح های تکمیل شده در قم جمع آوری و در طول سال به ویژه به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دولت و دهه فجر این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده‌است.

ملکی با بیان اینکه این آمار،‌شامل طرح‌های متعددی که کلنگ احداث آنها در سال‌جاری در این استان به زمین زده شده نمی شود، ادامه داد: این آمار شامل تمام طرح‌هایی است که دولت در تامین اعتبار آن نقش داشته است ضمن اینکه شامل طرح‌های شهرداری قم که از طریق منابع داخلی تامین شده نمی باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از دستاوردهای استان در اجرای  طرح‌های مختلف عمرانی به دلیل همگرایی و تعامل میان دستگاه‌های استان در بالاترین سطح ممکن است که این تعامل موجب شد تا روند اجرا طرح‌های عمرانی در این استان،‌ هیچگاه تعطیل نشود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم، افزود: حجم زیاد طرح های عمرانی اجرا شده و در دست اجرا در قم بسیار چشمگیر است،‌به گونه ای که می‌توان ادعا کرد که در هیچ جاری کشور به این میزان ار عمرانی انجام نشده‌است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم، در ادامه مهاجرت معکس از شهرها به روستا را یکی از اولویتهای استان دانست و گفت: خوشبختانه قم با پدیده مهاجرت از روستاها به شهرها به شدتی که سایر استان‌ها دست به گریبان آن هستند، مواجه نیست.

وی ادامه داد: بیشتر مهاجرت‌ها در سطح استان، به درون بخشی محدود می‌شود به گونه‌ای که اگر چه ممکن است روستایی به دلیل مهاجرت در قم تخلیه شود ولی اهالی آن روستاها به جای مهاجرت به شهر، با تجمع در یک روستا،‌ روستایی پرجمعیت تر را تشکیل می‌دهند.

ملکی، افزود: با توسعه زیرساخت‌ها و توجه ویژه صورت گرفته در حوزه اشتغال روستایی و پرداخت تسهیلات ویژه برای اشتغال‌زایی در روستاها،‌ بستر مناسب برای تثیبت جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس در استان ایجاد شده‌است.

وی در ادامه با بیان اینکه امور شهری و شوراهای استانداری وظیفه نظارتی و اجرایی قانون شوراها را دارد، گفت: هم اکنون استان قم با دارا بودن ۶ شهر، ۵۰ عضو در شوراهای اسلامی شهر و استان دارد.

ملکی افزود: جمعیت غالب استان قم در شهر قم متمرکز است به گونه ای که ۹۶ درصد جمعیت استان در این شهر سکونت دارند به همین دلیل به جز شورای اسلامی شهر قم که ۱۲ عضو دارد،‌ باقی اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان دارای پنج عضو هستند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم، با اشاره به بخش دیگری از سخنان خود،‌تامین تجهیزات مورد نیازشهرداری شهرهای تابعه را از دیگر وظایف این دفتر اعلام کرد و گفت: ماشین آلات مختلف از جمله یک دستگاه کمپرسی سنگین و یک دستگاه کمپرسی سبک با اعتبار  ۱۴ میلیارد ریال از منابع دولتی تامین و در اختیار شهرداری های شهرهای قم داده‌شد.

وی ادامه داد: تامین برخی از تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی و همچنین تحویل چهار دستگاه اکسیژن ساز به شهرداری شهرهای تابعه در سال‌جاری انجام شده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار