مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم از ضبط خودرو و جریمه یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومانی قاچاقچیان لوازم یدکی خودرو در قم خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 09 March 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی ریاضی عنوان کرد: مامورین کاشف در حین کنترل خودروهای عبوری در محور اتوبان قم به تهران، به یک دستگاه کامیون مظنون شدند و در بازرسی از آن مقادیر قابل توجهی از انواع لوازم یدکی خودرو به ارزش ۶۸۴ میلیون تومان را به ظن قاچاق کشف کردند.

وی افزود: پس از آن مراتب برای سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار و استماع اظهارات و دفاعیات متهمان، به دلیل عجز متهمان از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، شعبه اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانست.
وی ادامه داد: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، متهمان را علاوه بر ضبط محموله کشف شده قاچاق به نفع دولت، با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو، جمعاً به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.
ریاضی تصریح کرد: بر اساس قانون، کلیه کالاهای کشف شده قاچاق توسط مرجع کاشف، به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تحویل داده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم، از تشدید برخورد با هرگونه سوء استفاده از سوی واحدهای صنفی متخلف در طرح نظارتی ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۰ در قم خبر داد

وی عنوان کرد: گشت‌های مشترک تعزیرات قم در طرح نظارتی نوروز امسال از ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ با همکاری دستگاههای نظارتی آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه دارد.
وی ادامه داد: در این طرح در ساعات خارج از اوقات اداری و روزهای تعطیل به صورت کشیک در قالب گشت‌های مشترک تخلفاتی مانند گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، اخفاء و امتناع از عرضه کالا و ... مورد بررسی و در صورت کشف تخلف، پرونده ها خارج از نوبت رسیدگی و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم اظهار کرد: شعب رسیدگی کننده در برخورد با تخلفات، مجازاتهایی مانند جزای نقدی، نصب پارچه تخلف، پلمپ، تعطیلی و لغو پروانه کسب تعیین می‌کند.

وی در پایان افزود: از همشهریان گرامی می‌خواهیم مراتب هرگونه تخلف از سوی اصناف را به شماره ۱۲۴ بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اطلاع بدهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار