عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر قم را سالم ترین شورای کلانشهرهای کشور دانست و از اعضای این شورا خواست در فرصت باقیمانده خدمت، توازن شهری را به طور ویژه و عملیاتی مدّ نظر قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 09 March 2021

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی که در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم سخن می گفت با اشاره به این که هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر قم از دوره اول تا دوره فعلی یعنی دوره پنجم، پرونده تخلفاتی نداشته اند اظهار کرد: این امر مایه افتخار برای قم و مردم قم است.

وی افزود: متأسفانه در شرایط فعلی شاهد زندانی شدن برخی از اعضای شوراهای شهر به سبب تشکیل پرونده های تخلف هستیم، در حالی که اعضای شورای کلانشهر قم در همه دوره ها مایه سربلندی شهر خود بوده و هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با تشکر از شهردار قم و کارکنان شهرداری ادامه داد: خوشبختانه با عنایت مدیریت استان، هماهنگی خوبی بین دستگاه های مختلف اجرایی، قضایی و تقنین در قم برقرار است که باید قدردان این نعمت باشیم.

وی اضافه کرد: نگاهی اجمالی به لایحه بودجه کلانشهر قم در سال 1400 نشان از انسجام و شفافیت این بودجه دارد، البته نسبت هزینه های جاری به عمرانی در بودجه سال جاری 21 به 79 درصد بود که این امر در بودجه سال آینده و با افزایش هزینه های جاری، به نسبت 29 به 71 درصد رسیده است که نباید اجازه داد در بودجه های بعدی، سهم بودجه عمرانی کاهش یابد.

امیرآبادی فراهانی سپس انتقادهایی را به لایحه بودجه سال 1400 کل کشور مطرح کرد و گفت: واقعا باید گفت این بودجه به عنوان بودجه ای که دولت و مجلس در آن نقش داشته اند قابل دفاع نیست.

وی همچنین با انتقاد از عدم پرداخت بدهی شهرداری ها توسط دولت بیان کرد: تلاش ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این بود که پروژه مترو هشت کلانشهر کشور و از جمله قم مورد توجه ویژه قرار گیرد که خوشبختانه موفق شدیم سهم 34 میلیارد تومانی قم برای پروژه مترو را حدود دو برابر افزایش دهیم تا ان شاء الله این پروژه در سال جدید شاهد افتتاح بخشی از فازهای خود باشد، ضمن آن که برای پروژه هایی مانند فاضلاب پردیسان و مسیر دسترسی دریاچه نمک نیز ردیف‌هایی در بودجه کل کشور پیش بینی شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در عین حال از اعضای شورای اسلامی شهر قم خواست تا پایان دوره پنجم شورا بر تکمیل پروژه های نیمه تمام همت کنند و افزود: البته قبول نداریم که هیچ پروژه جدیدی نباید شروع شود، بلکه هر پروژه مورد نیاز باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن آن که می‌دانیم شهرداری ها اصولا باید بدهکار باشند تا بتوانند شهرهای خود را آباد کنند.

امیرآبادی فراهانی سپس از اعضای شورای اسلامی شهر قم تقاضا کرد تا مسؤولیت اجتماعی ویژه ای را در قبال مواردی مانند کودکان کار و یا خانواده های بدسرپرست و همچنین دیگر معضلات اجتماعی در سال جدید مدّ نظر خود قرار دهند.

وی همچنین به اهمیت توازن شهری توجه داد و یادآور شد: انصاف آن است که مناطق محروم شهری و به‌ویژه زیرساخت های آن مورد توجه جدی و عملیاتی مدیریت شهری قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار