مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم(ره) گفت: در ۱۰ سال گذشته، مردم این استان ۴۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.
کد خبر: ۹۴۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 08 March 2021

به گزارش تابناک قم، اکبر میرشکار روز دوشنبه در چهلمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی کرونا، افزود: در ۱۱ ماه امسال درآمدهای کمیته امداد در بخش کمک‌های مردمی نسبت به ۱۲ ماه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

وی اضافه کرد: سال گذشته مردم قم ۵۴ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند که این میزان در ۱۱ ماه امسال به ۱۰۴ میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که خدمات کمیته امداد در سه بخش معیشتی،‌ حمایتی و توانمندسازی است، بیان کرد: در حوزه کمک‌معیشت در حال حاضر ۴۲ هزار نفر معادل سه درصد جمعیت قم تحت پوشش کمیته امداد هستند.

میرشکار افزود: در ۱۱ ماه سال ۹۹،‌ سه هزار و۳۳۶ خانواده تحت پوشش کمیته امداد قرارگرفته‌اند و از سوی دیگر سه هزار و ۳۰ خانواده به دلیل ازدواج و اشتغال از پوشش این نهاد در قم خارج شده‌اند.

به گفته وی، در ۱۱ ماه امسال ۶۳ میلیارد تومان مستمری به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده‌است.

وی گفت: در ۱۰ سال گذشته،‌ ۳۵ هزار و ۸۶۲ مورد ازدواج بین مددجویان با ۳۶ میلیارد تومان مساعدت کمیته امداد صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد قم افزود: در ۱۰ سال گذشته، ‌۹۹ هزار و ۵۵۰ نفر از نیازمندان استان در مجموع مبلغ ۱۲۲ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه دریافت کرده‌اند و این وام تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد،‌ سود و جریمه محاسبه می‌شود.

وی اضافه کرد: سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار مراجعه‌کننده موردی درخواست وام و جهیزیه دارند و امسال در این زمینه حدود ۴۷ هزار پرداخت موردی داشتیم که رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل داشته است.

وی بیان کرد: در طول ۱۰ سال گذشته، ۳۱ هزار و ۲۷۲ مورد وام اشتغال به مبلغ ۳۰۳ میلیارد تومان به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده و این افراد با دریافت وام به اشتغال رسیده‌اند.

میرشکار افزود: سالانه ۳۰۰ نفر به‌صورت کاریابی با بسته‌های تشویقی شاغل می‌شوند.

وی بیان کرد: درحال حاضر ۲ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد مستاجر هستند و در ۱۰ سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان کمک‌هزینه اجاره به خانواده‌های مستاجر پرداخت شده است.

وی افزود: در این مدت با مبلغ ۳۵ میلیارد تومان ۲ هزار و ۷۵۲ واحد مسکونی احداث و ۲۱ هزار و ۸۰۰ واحد نیز تعمیر شده‌است .

به گفته میرشکار، در این مدت ۱۰۶ میلیارد تومان صرف درمان خانواده‌های تحت پوشش شده‌است.

در حال حاضر حدود ۲۱ هزار و ۲۴۸ خانواده تحت پوشش کمیته امداد قم هستند؛ از میان خانواده‌های تحت پوشش، ۱۵ هزار و ۹۴۴ خانواده معادل ۷۰ درصد زن سرپرست خانوار هستند.

۵۴۵ دانشجو و چهار هزار و ۸۸۳ نفر دانش‌آموز نیز تحت پوشش کمیته امداد قم می‌باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار