به منظور ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف 24 مرکز مثبت زندگی یا واحدهای کوچک بهزیستی در 24 محله شهر قم و مناطق روستایی راه اندازی شد .
کد خبر: ۹۴۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 08 March 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی قم پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار مراکز مثبت زندگی اظهار کرد: با توجه به صدور پروانه فعالیت، تهیه امکانات فیزیکی و تجهیزات، مناسب سازی تردد معلولین و تامین زیرساخت‌های ارتباطی لازم از مدتی قبل امروز و بصورت رسمی و با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس 2400 مرکز خدمات بهزیستی (+ زندگی ) در سراسر کشور و 24 مرکز در استان قم افتتاح شد. 

پهلوانی افزود : در گام دوم انقلاب و بعد از 40 سال خدمت امروز سازمان بهزیستی از نهادی سنتی و حمایتی به سازمانی تخصصی تبدیل‌ شده است و به ‌عنوان متولی سلامت اجتماعی و مطالبه گر رفاه اجتماعی در کشور شناخته می‌شود بنابر این با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، برنامه‌ریزی‌هایی برای تأسیس مراکز مثبت زندگی یا همان مراکز خدمات بهزیستی در محلات مختلف شهری و روستایی کشور تدارک دیده شده که امروز به نتیجه رسید و رسما آغاز بکار کرد. 

مدیرکل بهزیستی استان قم با تأکید بر اینکه طبق نیازسنجی‌ها و بررسی پراکندگی جغرافیایی سکونت مددجویان دو هزار و 400 نقطه از محلات کشور اعم از مناطق شهری و روستایی برای راه اندازی مراکز خدمات بهزیستی شناسایی شد تصریح کرد: این مراکز مجموعه کوچک‌شده بهزیستی در محلات هستند که به ازای هر ۴۵۰ خانوار زیرپوشش، یک مرکز برای آنان در نظر گرفته شده است.

پهلوانی خاطرنشان کرد: این مراکز تماماً توسط بخش‌های غیردولتی اداره می‌شوند و در این مراکز ۲۲ خدمت سطح یک بهزیستی به مردم ارائه می‌شود که نقش مهمی در کاهش مراجعات، کاهش زمان دسترسی به خدمات و در نهایت دریافت خدمات بهتر و کیفی‌تر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم گفت: پرونده خدمات رسانی مددجویان از طریق مددکاران این مراکز به روز رسانی شده و حدود ۸ هزار پرونده مددجویان مستمری بگیر قم در فاز اول طرح به ۲۴ مرکز مثبت زندگی استان قم واگذار شده است .

پهلوانی با اشاره به بازدید و سرکشی مستمر کارشناسان ناظر بهزیستی به این مراکز و تلاش برای رفع مشکلات احتمالی در زمینه سخت افزاری، زمینه نرم افزاری و سامانه ها و دسترسی ها، هدف نهایی دولت و بهزیستی را از تاسیس مراکز مثبتِ زندگی ارائه‌ خدمات بهزیستی به مددجویان به صورت محله‌مِحور، خانواده‌ محور، اجتماع‌ محور و مددکارمِحور ذکر کرد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح بزرگ بجای حرکت مددجو از منزل و محله برای اخذ خدمات ما خدمات را به محلات و محل زندگی جامعه هدف ببریم و در کنار تکریم ارباب رجوع و توجه به کرامت مددجویان گامی بلند در توزیع عادلانه خدمات برداریم .

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار