مسؤول کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم از توزیع هفت هزار اصله درخت مثمر با مشارکت اهالی روستاهای بخش قمرود و قنوات قم در هفته درخت کاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 08 March 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد مسعود مهدیان نیا امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از زوایای زندگی بشری مسئله محیط زیست است و همچنین یکی از زوایای محیط زیست، مسئله درخت و درختکاری است، اظهار کرد: در روایات اسلامی درخت و درختکاری مورد تاکید و فضیلت است؛ به نحوی که کاشت درخت مثمر مستحب و برای انسان صدقه جاریه حتی بعد از وفات محسوب شده و  در ازای کاشت درخت، حسنه و همچنین بخشش گناه لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم خداوند متعال به درخت میوه قسم یاد کرده است، ابراز کرد: این موضوع نشان از اهمیت و عظمت درختکاری است و بررسی ها نشان می دهد هر کجا از محیط زیست بیشتری برخوردار است روح نشاط و معنویت و امید در آنجا بیشتر حکمرانی می کند.

مسؤول کارگروه سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی قم ادامه داد: در بررسی ما در مناطق هدف خود در دهستان های قمرود و قنوات داشته ایم به این نتیجه رسیده ایم که اهالی روستاهای کم‌برخوردارتر از فضای سبز و محیط زیست فعال، از نشاط و امید کمتری برخوردار هستند، زیرا درخت سمبل حیات و امید است و خداوند متعال در قرآن کریم انسان مومن و صالح را به حیات جاویدان و زندگی رویایی در جنت الماوی بشارت می دهد. «جنت» به معنای «باغ درخت» است که می تواند هدایت گرما برای تحقق تمدن نوین باشد که ای انسان ضرورت درخت در تمدن نوین یک امر اصیل و ضروریست.

مهدیان نیا با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم از ابتدا تاکنون در راستای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار استان قم هر ساله در اسفند ماه اقدام به تهیه و کاشت درخت مثمر با مشارکت اهالی روستاها کرده است، گفت: امسال نیز این طرح با شعار «هر درخت یک حسنه» به اجرا رسید و به حمدلله توانستیم با همکاری و استقبال کم‌نظیر اهالی ۱۳ نوع درخت مثمر به تعداد حدود ۷ هزار اصله را در ۲۵ روستا از روستاهای دهستان قمرود و قنوات به صورت نیم بهاء در اختیار اهالی قرار دهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه درختان مثمر توزیع شده شامل توت، نارنج، انجیر، پرتقال، انار، سنجد، عناب و.... بودند که با سفارش قبلی اهالی تهیه و توزیع شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با استمرار این سنت حسنه در سال‌های بعد نیز شاهد طراوت و سر سبزی بیش از پیش مناطق هدفمان در دهستان های قمرود و قنوات باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار