معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست قم، گفت: یک دوربین نظارتی آنلاین در شهرک صنعتی شکوهیه نصب شده و وضعیت آلودگی هوای این منطقه در شبانه روز رصد می شود.
کد خبر: ۹۴۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 08 March 2021

به گزارش تابناک قم، اسماعیل احمدی زاده در سخنانی اظهار داشت: در سالهای گذشته نصب تجهیزات پایش آنلاین در واحدهای صنعتی و استفاده از تجهیزات نوین در نظارت و پایش آلودگی های زیست محیطی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به نصب یک عدد دوربین نظارتی آنلاین در شهرک صنعتی شکوهیه با همکاری یکی از واحدهای صنعتی، خاطرنشان کرد: با استفاده از تصاویر برخط این دوربین، آلودگی هوا در این منطقه در شبانه روز مورد رصد و پایش قرار گرفته و در صورت مشاهده آلودگی بلافاصله اقدام می شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست قم تصریح کرد: با توجه به کمبودها و محدودیت های شدید منابع مالی و انسانی در این اداره کل، مقابله با آلودگی ها و تخلفات زیست محیطی در تمامی بخش ها، نیازمند همکاری، مشارکت جدی و دغدغه مندی همه مردم و مسؤولان است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

 

قدردانی معاون سازمان محیط زیست از مدیریت تالاب ها در قم

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست از مدیریت و حفاظت از زیست بوم های ارزشمند تالابی در استان قم قدردانی کرد.

احمدرضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با ارسال تقدیرنامه از اقدامات و تلاش های مجدانه مدیرکل و کارشناسان این اداره کل در امر مدیریت و حفاظت از زیست بوم های ارزشمند تالابی استان قدردانی کرد.

وی همچنین در بخشی از این پیام خاطرنشان کرده است: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی تلقی می گردد تا با هم اندیشی و همدلی، سرزمینی آباد، سرزنده و سالم به نسل های حاضر و نسل های آینده تحویل دهیم.

گفتنی است در استان قم ۶ تالاب مره، حوض سلطان، دریاچه نمک، بهشت معصومه، گنبد نمکی و غدیر وجود دارد که با وسعت حدود ۱۰۰ هزار هکتار، حدود ۱۰ درصد از وسعت جغرافیایی استان را تشکیل داده و بر همین اساس، قم یکی از تالابی ترین استان های کشور و دارای ظرفیت های عظیم زیست محیطی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار