استاندار قم با اشاره به گزارش ارائه شده به ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان درباره افزایش 6 درصدی کشف مواد مخدر در یک سال گذشته در قم اظهار کرد: برنامه محوری برای مبارزه با اعتیاد، یک اصل مهم و ضروری است.
کد خبر: ۹۴۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 07 March 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست شنبه شب در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم با اشاره به اهمیت اقدامات روانشناختی در راستای بازگشت معتادان بهبود یافته به بستر جامعه، از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا تعامل بیشتری برای در اختیار قرار دادن روانپزشکان برای فعالیت در مراکز ترک اعتیاد داشته باشند.

وی همچنین به لزوم برنامه محوری در اجرای مأموریت های این ستاد توجه داد و اضافه کرد: مدیران دستگاه های دولتی عضو این ستاد باید برنامه های خود برای سال آینده ارائه و بر اساس این برنامه، گزارش اقداماتشان را به شکل مستمر به دبیرخانه ارسال کنند.

استاندار قم در عین حال حضور فعال همه اعضای ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را در جلسات ستاد خواستار شد و افزود: توفیق در انجام مأموریت های این ستاد به همکاری و تعامل فرابخشی همه نهادها و دستگاه ها نیاز دارد.

سرمست ادامه داد: بدیهی است ضعف در عملکرد هر یک از اعضای این ستاد می تواند بحرانی برای همه مسؤولان استان را به دنبال داشته باشد.

وی سپس به اهمیت ویژه اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخش در راستای کاهش اعتیاد در سطح جامعه اشاره و تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی نیز باید نقش خود را برای کاهش آسیب های اجتماعی که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، ایفا کنند.

همچنین در این جلسه گزارشی از کشفیات مواد مخدر در استان ارائه شد که بیانگر افزایش 6 درصدی در کشف مواد مخدر در استان قم طی یک سال گذشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار