برای هرگونه خریدوفروش اراضی در محدوده بوستان جوان قم استعلام بگیرید
مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: در خصوص فروش اراضی زراعی و ساخت‌وسازهای حریم شهر و محدوده بوستان جوان از عموم مردم درخواست می‌شود پیش از هرگونه خریدوفروش از شهرداری منطقه 2 استعلام کنند.
کد خبر: ۹۴۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۵ 07 March 2021

به گزارش تابناک قم، رضا رحیمی، با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای برخی شهروندان به‌واسطه خریدوفروش اراضی در محدوده بوستان جوان، اظهار داشت: در خصوص فروش اراضی زراعی و ساخت‌وسازهای حریم شهر و محدوده بوستان جوان از عموم مردم درخواست می‌شود پیش از هرگونه خریدوفروش از شهرداری منطقه ۲ استعلام کنند.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه این اراضی در داخل محدوده شهر نبوده و فاقد کاربری یا با کاربری کشاورزی است، ابراز کرد: از طرفی اراضی به‌صورت مشاعی بوده و امکان تفکیک آن به استناد قانون منع تفکیک اراضی زراعی وجود ندارد.

رحیمی ادامه داد: برابر ماده ۱۰ قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، هرگونه تغییر کاربری جرم تلقی شده و همچنین مطابق ماده ۶ قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن، هرگونه نقل‌وانتقال اعم از رسمی و عادی، تفکیک، افراز و صدور سند و تغییر کاربری در مورد زمین‌های موضوع این قانون ممنوع است.

وی با اخطار به فعالان و تفکیک‌کنندگان این اراضی تصریح کرد: اینکه افراد حقیقی و یا حقوقی اقدام به تفکیک و یا فروش املاک و اراضی حریم شهر یا فاقد کاربری مسکونی کنند، اقدام غیرقانونی بوده از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان با اشاره به عزم شورای شهر و شهرداری برای رفع نیازهای سطح منطقه دو عنوان کرد: اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی مانند زیرگذر بلوار جمهوری اسلامی، بلوار شهدای روحانیت، رمپ و لوپ پل ۹ دی و … در منطقه ۲ تجلی عزم شورای اسلامی شهر و شهردار قم در مسیر توسعه و ارتقای زیرساخت‌های شهری در مناطق کم برخوردار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار