استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه کسانی که برای تبلیغ امام زمان(عج) فعالیت می‌کنند، زندگیشان تحت اشراف حضرت است، گفت: جشن‌های نیمه شعبان به ویژه مراسم احیا باید با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
کد خبر: ۹۴۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 04 March 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در همایش مجازی فعالان مهدوی که امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت در هر عرصه‌ای بایدها و نباید‌هایی دارد که باید مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: کسی می‌تواند به مقصد برسد که ضرورت‌ها، اصول، بایدها و نبایدهای فعالیتش را بداند.

وی با تاکید بر اینکه فعالان مهدوی نیز برای حرکت صحیح در این وادی باید با اصول، بایدها و نبایدهای مهدویت را بدانند تا بتوانند در عمل مردم را به سمت حضرت سوق دهند، گفت: فعال مهدوی باید شاخصه‌های مهدوی را در زندگی فردی و اجتماعی خود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه سالک طریق مهدوی باید اهل نماز شب، انس با قرآن باشد به ویژه در سحرها باشد، بیان کرد: انجام صحیح واجبات باید در سیره سالک مهدوی باشد، ترک محرمات، اهتمام به مستحبات و برحذر بودن حتی از مکروهات لازمه سلوک در طریق مهدوی است.

مومنی با بیان اینکه در طریقت مهدوی ابتدا باید خودمان را تربیت کنیم سپس افراد را به سمت حضرت سوق دهیم، اظهار کرد: مردم باید در مراوده‌های اجتماعی با فعال مهدوی شاخصه‌های مهدویت را ببینند.

وی با اشاره به اینکه منتظران ظهور نیاز به یک پایگاه عظیم و میعادگاه دارند، ابراز کرد: این پایگاه عظیم مسجد مقدس جمکران است که منتظر امام زمان (عج) باید با آن انس داشته باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مسجد مقدس جمکران پایگاه مهدویت است و به امر امام زمان (عج) بنا شده است، این مکان مقدس همواره مورد توجه خواص بوده و تشرفات زیادی در اینجا اتفاق افتاده است.

مومنی در پایان با تاکید بر اینکه کسانی که برای تبلیغ امام زمان(عج) فعالیت می‌کنند، زندگیشان تحت اشراف حضرت است، خاطرنشان کرد: جشن‌های نیمه شعبان به ویژه مراسم احیا باید با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار