مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از طی شدن تمامی آزمایشات و دریافت استاندارد‌های بین‌المللی تجهیزات داخلی متروی قم خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 04 March 2021

به گزارش تابناک قم، به نقل از شهرداری قم ،منصور درویشی،مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تأکید بر اهمیت در نظر داشتن استاندارد‌ها در استفاده از تولیدات داخلی اظهار کرد: تأکید ما در استفاده از تولیدات داخلی درنظر داشتن رعایت آیین‌نامه‌ها و استاندار‌های بین‌المللی است.

او افزود: طبق قرارداد‌های اولیه برای برخی از تجهیزات سازنده خارجی پیش‌بینی‌شده بود و در ادامه با توجه به توانمندی‌های داخلی با وجود تحریم‌ها به تولیدکننده ایرانی روی آوردیم و همان استاندارد‌های بین‌المللی و معتبر و حتی بالاتر را مطالبه کرده‌ایم.

درویشی با اشاره به این که تولیدکنندگان ایرانی تجهیزات قطار شهری فرآیند تست و بازرسی را حتی سخت‌گیرانه‌تر از کشور‌های خارجی طی کرده‌اند، تأکید کرد: تا پایان سال ۶ کراس آوری که برای مسیر قطار شهری قم نیاز داریم تحویل گرفته می‌شود و ساخت سوزن‌ها هم پیگیری خواهد شد.

او بابیان این که پابند مورد استفاده در پروژه نیز خارجی پیش‌بینی‌شده بود که در جهت حمایت از تولید داخل این قطعات هم از تولیدکنندگان توانمند ایرانی تأمین‌شده است، تأکید کرد: پابند‌های موردنیاز متروی قم توسط شرکت پیکو در چارچوب استاندارد‌های معتبر و باکیفیت‌تر از چیزی که پیش‌بینی‌شده بود در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: این شرکت سابقه تولید پابند برای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و متروی اصفهان را داشته است، اما در متروی قم برای اولین بار توانستیم کل پابند‌های موردنیاز را توسط یک شرکت داخلی تأمین کنیم.

درویشی تأکید کرد: این پابند‌ها چه در آزمایشگاه مستقر در کارخانه پیکو و چه در آزمایشگاه‌های دانشگاه شریف و رازی و آزمایشگاه‌های معتبری که تائیدیه سازمان ملی استاندارد را دارند، بررسی شده و مجوز‌های لازم را اخذ کرده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار