دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در پرتو انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران رشد و جهش مطلوبی پیدا کردند که قابل‌توجه است، خواهران طلبه در حال فراگیری علوم هستند و باید بیش از گذشته رشد کنند.
کد خبر: ۹۴۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 04 March 2021

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در مراسم افتتاح 42 ساختمان آموزشی و کمک‌آموزشی و کلنگ‌زنی آغاز عملیات 42 پروژه آموزشی و کمک‌آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت:  طلاب باید نگاه روبه‌جلو داشته باشند و ضمن طرح و برنامه برای خود و آیندگان دغدغه داشته باشند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: گروهی از مردم درجا می‌زنند و بین دیروز و امروز و فردای آن‌ها تفاوتی وجود ندارد و تحرکی در وجود آن‌ها نیست، همان‌گونه که امام تأکید کرده است عمر بزرگ‌ترین سرمایه برای انسان است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط حوزه علمیه خواهران بیان کرد: با کمبود امکانات و بودجه اقدام بسیار خوبی انجام شد و پروژه‌های آموزش و کمک آموزش ویژه مدارس علمیه خواهران به بهره‌برداری رسید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز حرکات انسان در زندگی یا عقب‌گرد و سکون و یا روبه‌جلو است، در جامعه‌ای توسعه علمی محقق می‌شود که زیرساخت‌های لازم فراهم‌شده باشد، برای اینکه بتوانیم محقق و پژوهشگر تربیت کنیم  و حرف برای گفتن داشته باشد ابتدا باید مقدمات و تمهیدات مناسب برای آن‌ها فراهم شود.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: در گذشته مساجد محل تحصیل بود و سپس مکتب‌خانه‌ها محل فراگیری علوم بودند و سپس مدارس برای این امر تأسیس شدند، اگر می‌خواهیم زنان آینده‌ساز در جامعه داشته باشیم باید ابتدا مقدمات آن فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در پرتو انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران رشد و جهش مطلوبی پیدا کردند که قابل‌توجه است، خواهران طلبه در حال فراگیری علوم هستند و باید بیش از گذشته رشد کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: رسول خدا دست حضرت فاطمه(س) را بوسید، پیامبر(ص) این اقدام را فقط به خاطر اینکه دخترش بود انجام نداد بلکه با این موضوع خواست بگوید زن در جامعه‌ای که من پیامبر آن هستم باید به کمال برسد و به کمال هم رسید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: خیران وارد میدان شوند و اینکه در ساخت‌وساز مدرسه‌ای اقدام می‌کنند سنت حسنه‌ای از خود به‌جای می‌گذارند و هرکسی که در آن مدرسه درس می‌خواند و تحصیل می‌کند اجر و پاداش و حسنه‌اش به آن نیکوکار می‌رسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار