معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: در سال‌های 96 و 97 پنج محور شهری به‌عنوان معبر اساسی در طراحی سیما و منظر برای طراحان و سازندگان پیش‌بینی شد که مراحل نهایی تصویب در کمیسیون ماده 5 را در حال سپری شدن است.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 03 March 2021

به گزارش تابناک قم، غلامرضا جانقربان در آیین افتتاحیه سومین جشنواره نمای مطلوب با اشاره به دستور شهردار قم برای اهمیت و برگزاری این جشنواره اظهار داشت: از ماه‌های قبل برنامه‌ریزی اجرای این جشنواره با اهداف مشخص با همکاری حوزه‌های تخصصی، معاونت‌های شهرداری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، سازمان زیباسازی شهرداری قم و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم آغاز شد.

وی با بیان اینکه توجه به نما یکی از مباحث جدی ساختمان‌سازی در کشور است، ابراز کرد: متأسفانه در کلان‌شهرها توجه زیادی به مباحث اقتصادی شده و کمتر توجهی به سیما و منظر شهری شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم تصریح کرد: انتظارات از شهر قم به‌عنوان شهری دینی، مذهبی، اسلامی و با هویت برای توجه به سیما و منظر شهری با توجه به تائیدات مقام معظم رهبری بسیار بالاست و مسئولان استانی خواهان چاره‌اندیشی برای این موضوع هستند.

وی با اشاره به وجود طرح جامع تفصیلی و ابلاغ آن در سال گذشته عنوان کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ پنج محور شهری به‌عنوان معبر اساسی در طراحی سیما و منظر برای طراحان و سازندگان پیش‌بینی شد که مراحل نهایی تصویب در کمیسیون ماده ۵ را در حال سپری شدن است.

جانقربان با تأکید بر تصویب کمیته سیما و منظر شهری در سال ۹۳ اضافه کرد: بر اساس این ابلاغ این کمیته در قم تشکیل و دبیری آن بر عهده شهرداری قم گذاشته‌شده است که شیوه‌نامه‌های آن تدوین و برای مناطق تصویب و ابلاغ‌شده است.

وی با اشاره به وجود وظایف مشخص برای کمیته سیما و منظر شهری در مناطق شهری یادآور شد: به‌صورت هفتگی این موارد مورد کنترل و بررسی قرار می‌گیرد و هر ساختمان پیش از احداث سقف دوم و بعد از مراحل سفت‌کاری باید تائیدیه نمای خود را اخذ کرده باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم ادامه داد: بعد از تصویب کمیسیون ماده ۵ در سال ۹۴ جلوی اجرای نماهای رومی در قم گرفته‌شده و این موضوع با همکاری واحد تخلفات شهری روند کاهشی به خود گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار