استاندار قم قرار گرفتن کشور در شرایط کرونایی را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در برگزاری انتخابات مورد توجه قرار داد و گفت: مسئولان استان بایستی تدابیر لازم را برای مواجهه با شرایط جدید اندیشیده و خود را برای وضعیت های کرونایی پیش بینی نشده مهیا کنند.
کد خبر: ۹۴۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 01 March 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان طی سخنانی با اشاره به برگزاری چندین دوره انتخابات در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، بیان کرد: بهره‌گیری از تجربیات انتخابات گذشته در راستای برگزاری انتخابات سالم، امن و باشکوه از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شورای شهر قم به صورت الکترونیکی، خاطرنشان کرد: انتخابات شورای اسلامی شهر قم به صورت کاملا مکانیزه برگزار خواهد شد که تامین زیرساخت ها در این راستا از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به زمانبندی فرآیندهای مختلف برگزاری انتخابات،‌ گفت: متولیان انتخابات بایستی به قوانین و تقویم انتخاباتی اشراف کامل داشته باشند و کارهای خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.
استاندار قم ادامه داد: در دوره پیش رو، سه انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر  و روستاها را به صورت همزمان برگزار می کنیم که نیازمند آمادگی بیشتر مسئولان ستاد انتخابات استان است.
سرمست بیان کرد: بایستی همه اقدامات، وظایف و برنامه های مسئولان استان مستند و به صورت مکتوب تدوین شود.

وی با بیان اینکه فرمانداری محور برگزاری انتخابات در استان قم است، خاطرنشان کرد: همه مسئولان موظف به همکاری و تعامل با فرماندار قم به عنوان رییس هیات اجرایی انتخابات هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات امن، باشکوه و سالم در دستورکار مسئولان استان می باشد و بایستی قانون به عنوان فصل الخطاب همواره مورد توجه قرار بگیرد.

در پایان این جلسه احکام اعضای ستاد انتخابات استان قم توسط استاندار قم به ایشان اعطاء شد.

گفتنی است استاندار قم چهارم اسفندماه جاری طی حکمی بیژن سلیمان پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را با حفظ سمت به عنوان رییس ستاد انتخابات استان قم منصوب کرد.

همچنین بر اساس احکام جداگانه استاندار قم، محمد رضا گروسی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری به عنوان عضو و رییس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات؛ مرتضی بابایی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری به عنوان عضو و دبیر ستاد انتخابات؛ محمود علیپور مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری به عنوان عضو و رییس کمیته حقوقی ستاد؛ حسین امیری قمی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری به عنوان عضو و رییس کمیته امنیتی منصوب شدند.

ضمناً فتح الله اصغرپور مدیرکل حراست استانداری به عنوان عضو و رییس کمیته حراست و استعلامات؛ رضا صالحی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری به عنوان عضو و رییس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات؛ اکرم روح پرور مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری به عنوان عضو و رییس کمیته فناوری اطلاعات؛ مرتضی حیدری فرماندار قم و منوچهر تیموری مدیرکل ثبت احوال استان قم به عنوان عضو ستاد انتخابات استان و رضا شکارچیان رییس گروه انتخابات اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری نیز به عنوان مسئول دبیرخانه ستاد انتخابات استان قم منصوب شدند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در قم برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار