مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ضمن اعلام بهره برداری قریب الوقوع پروژه میدان امام خمینی (ره) از ارائه متمم 20 میلیاردی برای بودجه این سازمان در سال جاری و همچنین پیش بینی افزایش 35 درصدی بودجه در سال 1400 خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 01 March 2021

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل میریک امامی که در نشست شورای توسعه و عمران استان در محل استانداری قم سخن می گفت با بیان این که مجتمع امیرکبیر به عنوان زیرمجموعه سازمان توسعه و عمران شهرداری قم محل تأمین آسفالت مورد نیاز شهر قم و همچنین برخی شهرداری های اقماری مانند شهرداری کهک و قنوات است خاطر نشان کرد: خوشبختانه پیش بینی 213 هزار تن تولید آسفالت در این مجتمع به 230 هزار تن رسید.

وی افزود: از آن جا که در برخی تولیدات مجتمع امیراکبیر با چالش تحریم و نوسانات قیمت بازار مواجه بودیم، تلاش شد تا در رایزنی با شرکت های دانش بنیان و صنایع دفاع، راهبرد مهندسی معکوس را در پیش بگیریم که به طور مثال در یکی از اقلام موفق به صرفه جویی 2 میلیارد و 700 میلیون تومانی شدیم.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم همچنین به بخش موتوری متمرکز در مجتمع امیرکبیر اشاره کرد و بیان داشت: پیش بینی درآمدزایی این بخش در سال جاری 6 میلیارد تومان است که تاکنون نزدیک به 5 میلیارد آن محقق شده و ان شاء الله تتمه این پیش بینی هم محقق خواهد شد.

امامی با اشاره به این که تمرکز پروژه های عمرانی شهرداری در سازمان توسعه و عمران، تعدیل قیمت ها را به دنبال داشته است اظهار کرد: خوشبختانه این سازمان در سال جاری چند پروژه مهم شهری را به مرحله افتتاح و بهره برداری رساند و البته پروژه های دیگری نیز مانند پروژه میدان بزرگ امام خمینی (ره)، پروژه ادامه تونل غدیر، پروژه میدان امام حسین (ع) تا یادگار امام، پروژه شهدای مدافع سلامت در محدوده تقاطع شهرک قدس و بلوار آیت الله بروجردی و همچنین پروژه استخرهای آب درمانی در دست انجام است که برخی از آن ها در چند هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم سپس به بودجه مصوب 150 میلیارد تومانی سازمان متبوع خود در سال جاری اشاره کرد و گفت: البته درخواست متمم 20 میلیاردی برای این بودجه مطرح شده است، ضمن آن که پیش بینی بودجه سال 1400 این سازمان نیز 230 میلیارد تومان است که نسبت به بودجه 170 میلیاردی سال جاری، افزایشی در حدود 35 درصد را نشان می دهد.

امامی همچنین به برخی پرونده های حقوقی تشکیل شده علیه سازمان توسعه و عمران شهرداری قم توجه داد و بیان داشت: خوشبختانه اکثر این پرونده ها به نفع این سازمان مختومه شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد پروژه های عمرانی شهر و استان قم با همیاری همه مسؤولان استان پیگیری شده و آثار و نتایج مثبتی برای مردم داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار