مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به انتشار گزارش آخرین وضعیت استان‌ها در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) مربوط به سه ماهه سوم سال جاری گفت: قم با افزایش امتیاز از ۷.۲۶ به امتیاز ۷.۳۳ هم اکنون در جایگاه ششم کشور در شاخص توسعه یافتگی فاوا است.
کد خبر: ۹۴۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 28 February 2021

به گزارش تابناک قم، جواد غلام پور با اشاره به جایگاه مطلوب قم در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: قم با دارا بودن امتیاز ۷.۳۳رتبه ششم  شاخص IDI را به خود اختصاص داده و با توجه به اینکه میانگین کشور در این شاخص ۶.۹۳ است امتیاز استان قم ۰.۴ از میانگین کشور بالاتر است.

وی افزود: بر پایه این این گزارش امتیاز استان در زیرشاخص های توسعه فاوا به نام های زیرشاخص دسترسی ۸۴ درصد، زیرشاخص استفاده از فاوا ۶۷ درصد و زیرشاخص مهارت به کارگیری فاوا ۶۴ درصد است و در هر سه مورد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات قم با بیان این که تعداد مشترکان اینترنت پهن باند به تفکیک ثابت و سیار، به ترتیب ۱۸۷ هزار و ۱۸۳ تَن و یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۴۴۳ تَن است خاطرنشان کرد: قم با ضریب نفوذ ۱۳.۹۲ درصدی مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت در رتبه پنجم و در ضریب نفوذ مشترکان پهن باند سیار نیز با مقدار ۱۰۳.۳ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

غلام پور با بیان اینکه ایجاد یک زیرساخت قوی برای ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور مستلزم شناخت دقیق وضعیت کل کشور و همچنین شناخت وضعیت استان‌های کشور به طور مجزا از منظر توسعه ICT است تصریح کرد: اندازه گیری شاخص های IDI، ارزیابی و تحلیل عملکرد بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات هر استان در کشور نقش مهمی در برنامه‌ریزی‌های راهبردی، تصمیم‌گیری ها و بررسی میزان رشد و توسعه استان ها در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار