دادستان قم از توزیع بالغ بر ۳۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده زندانیان استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ 25 February 2021

به گزارش تابناک  قم، حجت‌الاسلام حسن غریب ظهر امروز در جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد استان همزمان با سالروز میلاد امیرالمؤمنین(ع) ضمن تبریک فرارسیدن میلاد مولی‌الموحدین و اعیاد ماه رجب اظهار داشت: خیران با تأسی از منش و سیره امیرالمؤمنین(ع) در حال گره‌گشایی و خدمات به مردم هستند.

وی با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی مصادیق امورات خیر در جامعه گسترش‌یافته است، ابراز کرد: قبلاً ساخت مسجد به‌عنوان خیرات در بین مردم مشهود بود که امروزه ساخت مدارس، گره‌گشایی از مردم، آزادی زندانیان و... با کمک خیران در حال افزایش است.

دادستان قم با تأکید بر اینکه خیران حمایت‌های ویژه از خانواده زندانیان استان داشته‌اند، تصریح کرد: متأسفانه ما با خانواده‌هایی مواجهه هستیم که نان‌آور خانه آنان در زندان است ولی با حمایت و همدلی مسئولان و خیران گام‌های مهمی در کاهش این مشکلات برداشته شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجمن حمایت از زندانیان استان عنوان کرد: این انجمن خود را مکلف می‌داند که هرکجا می‌تواند حمایتی از خانواده زندانیان با همکاری همگان انجام دهد و گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته است.

غریب ایجاد مشکلات اقتصادی، گرانی و کرونا را در یکسال گذشته موردتوجه قرار داد و افزود: در یکسال گذشته شاهد شیوع کرونا، تورم و گرانی‌هایی بودیم که در این شرایط کمک‌های خیران استان هم مضاعف شده است.

وی یکی از اقدامات انجام‌شده در یکسال گذشته را توزیع اقلام معیشتی دانست و یادآور شد: در یکسال گذشته  سه هزار و 560 بسته معیشتی در ماه‌های مختلف بین خانواده زندانیان توزیع شد.

دادستان قم خاطرنشان کرد: در این مدت 260 کمک‌هزینه تحصیلی بین دانش آموزان این خانواده‌ها اهدا شد، همچنین یک هزار و 890 بسته تحصیلی و 44 تبلت در اختیار دانش آموزان خانواده‌های زندانیان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار کتب درسی و لباس بین خانواده‌ها توزیع‌شده است، اضافه کرد: در این مدت کمک‌هزینه‌های درمانی، تأمین جهیزیه و آزادی تعداد قابل‌توجهی از زندان اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفری رئیس‌کل دادگستری استان قم نیز در این جلسه با گرامیداشت ایام البیض ما مبارک رجب اظهار داشت: باید زمینه همکاری مردم در بخش‌های مختلف اجتماعی توسط دولت مهیا شود و دولت باید نقش‌آفرینی مهمی در این زمینه داشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار