استاندار قم:
استاندار قم گفت: اگر اداره و دستگاهی در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا همکاری ندارد همان بهتر است که تعطیل شود.
کد خبر: ۹۴۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 24 February 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی مدیریت عملیات پاسخ به بحران کرونا که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، ضمن انتقاد و گلایه شدید از عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران کرونا اظهار داشت: اگر اداره و یا دستگاهی نمی‌تواند کمک و همکاری در کنترل کرونا داشته باشد همان بهتر که پلمپ و از چرخه فعالیت خود خارج شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط بیماری در استان مدارس تا پایان سال جاری مدارس تعطیل هستند اصل و اولویت مهم ما حفظ جان و سلامت مردم است لذا مدارس تنها به‌صورت غیرحضوری باید ادامه فعالیت کنند.

تأکید بر قرنطینه گردشگران خارجی

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با ورود گردشگران خارجی ازجمله کشور عراق به شهر مقدس قم اشاره و بیان کرد: : با توجه به وجود زائران خارجی در استان قم در صورت شناسایی افراد مشکوک باید قرنطینه و مراقبت از آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن باید صورت گیرد.

سرمست عنوان کرد: درزمینهٔ منع ترددهای شبانه‌روزی در شهر قم دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند به تعطیلی مراکز بازی و شهربازی که میزان ترددها را افزایش داده اقدام کند اما درزمینهٔ منع تردد در محله‌های قم از دیدگاه عقلی و عرفی غیر امکان‌پذیر نیست و این محدودیت غیرممکن است که بتوان اجرا کرد.

به گفته این مسئول؛ با توجه به این‌که به‌روزهای پایانی سال جدید نزدیک می‌شویم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید و هم‌چنین بانک‌های عامل در سطح استان باید افزایش پیدا کند.

استاندار قم در پایان با تأکید برافزایش خدمات غیرحضوری در دستگاه‌های اجرایی وادارات گفت: باید تا پایان سال جاری دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به ارائه 3 خدمت پر مراجعه خود اقدام‌های لازم را انجام و بستر مناسبی را درزمینهٔ تحقق دولت الکترونیک انجام دهند.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 29 میلیون تراکنش الکترونیکی انجام‌شده است

محمدرضا گروسی معاون توسعه و منابع انسانی استانداری استان قم نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت زیرساخت‌های دولت الکترونیک در استان ارائه و اظهار داشت: تاکنون 651 خدمت الکترونیکی از سوی دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به مردم عرصه و طی سال جاری نیز 145 خدمت الکترونیک جدید از سوی دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی و از ابتدای سال 99 هم 29 میلیون تراکنش الکترونیکی انجام‌گرفته است.

به گفته وی؛ تاکنون طبق گزارش‌ها میانگین تحقق اجرای دولت الکترونیک و زیرساخت‌های الکترونیک در قم تا 81 درصد اجراشده است و در این زمینه 47 دستگاه مورد درزمینهٔ فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرای دولت الکترونیکی مطلوب وارد عمل شدند دراین‌ارتباط 12 دستگاه در ارزیابی‌ها عالی و 23 دستگاه خوب و 10 دستگاه استان در شرایط متوسط قرارگرفته‌اند هم‌چنین یک دستگاه هم در این ارزیابی اخیر ضعیف بوده است.

وی عنوان کرد: عدم استقلال استانی دستگاه‌ها در الکترونیکی کردن خدمات، نبود شاخص معین در نگاه ملی در ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک و عدم اطلاع‌رسانی صحیح از چالش‌ها و مشکلات مهم دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای مطلوب دولت الکترونیک عنوان‌شده است.

گردشگران خارجی برای ورود به کشور تست کرونا می‌گیرند

در ادامه این جلسه معاون امور زائرین استانداری قم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی حرم مطهر و مسجد جمکران را خوب توصیف کرده و گفت: تمام افرادی که وارد کشور می‌شوند در مبدأ خود تست‌های لازم را انجام می‌دهند و با گواهی سلامت وارد کشور می‌شوند این امر شامل گردشگران و زائران عراقی هم می‌شود.

یونس عالی پور عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران روند مطلوبی دارد.

فرماندار هم در این جلسه اظهار داشت: اخبار کرونایی در قم همچنان با برخی ضدونقیض‌هایی همراه است و همین مسئله سبب کاهش روحیه در بین افراد فعال در طرح شهید سلیمانی شده است قم ازنظر کنترل بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نیروهای فعال در عرصه سلامت انتظار دارند تا تلاش‌های آن‌ها نادیده گرفته نشود.

مرتضی حیدری افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نانوایی‌ها بهبودیافته و طی جلسات روزهای گذشته وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح نانوایی‌های استان مطلوب‌تر از امروز خواهد شد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه با اهدای لوحی از جمعیت هلال‌احمر استان در همکاری با سایر نهادها در مقابله با کرونا تقدیر شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار