رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با إعلام آلوده شدن برخی استان های همجوار قم به ویروس جهش یافته کرونا مانند تهران، مرکزی و اصفهان، از مردم قم خواست به این استان ها سفر نکنند و پذیرای افرادی از این استان ها نیز نباشند.
کد خبر: ۹۴۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 24 February 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سخن می گفت با اشاره به این که استان قم در هفته اخیر شاهد افزایش دو درصدی نمونه های مثبت کووید19 بوده است بیان کرد: متأسفانه میزان مراجعات سرپایی به مطب ها و مراکز بهداشت در هفته اخیر نیز شاهد رشد مختصری بوده که این امر به منزله اعلام زنگ خطر است.

وی ادامه داد: آمار فعلی استان نشان از روند ثابت بستری کرونایی یعنی حدود 110 بیمار بستری دارد، ضمن آن که خوشبختانه جانباختگان کرونایی در هفته اخیر نیز به صورت میانگین صفر نفر بوده اند، اما در این هفته متأسفانه با افزایش بیماران بدحال از 5 نفر به 12 نفر مواجه بوده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: باید گفت استان قم با شهرهایی مانند کاشان، اراک و تهران که در آن ها ویروس جهش یافته مشاهده شده، محاصره شده است و با توجه به این که احتمال ورود این ویروس به استان می رود، از این رو از مردم قم می خواهیم تا به این شهرها مسافرت نکنند و پذیرای مسافران و زائرانی از این شهرها هم نباشند.

وی اضافه کرد: به مردم استان اطمینان می دهیم در صورت مشاهده ویروس جهش یافته در استان، حتما اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

قدیر سپس ضرورت کنترل و مراقبت از زائران عراقی را در قم یادآور شد و گفت: البته اخیرا مرزهای ایران و عراق بسته شده، اما لازم است تا زائران حاضر عراقی در قم بویژه از طریق پایش و یا قرنطینه محل های اسکان و همچنین تشدید رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) مورد مراقبت ویژه تر قرار گیرند.

وی همچنین پیشنهاد تعطیلی آموزش حضوری در مدارس استان را به ستاد ارائه داد که این پیشنهاد با موافقت استاندار قم تصویب شد.

قدیر در پایان سخنان خود یادآور شد: سه هفته آینده، هفته هایی بسیار مهم برای استان هستند، چراکه می توانیم با مراقبت و دقت بیشتر در امر مبارزه با کرونا، از ورود استان به پیک جدید این بیماری بویژه در ایام آغاز سال جدید جلوگیری کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار