روز گذشته تعدادی از متقاضیان «پروژه مسکن مه‌یاس» در اعتراض به تأخیر در تحویل واحدهای آپارتمانی و افزایش قیمت نهایی این واحدها، در مقابل دفتر تعاونی سازنده این پروژه در قم تجمع کردند.
کد خبر: ۹۴۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 24 February 2021

به گزارش تابناک قم، روز گذشته تعدادی از متقاضیان «پروژه مسکن مه‌یاس» در اعتراض به تأخیر در تحویل واحدهای آپارتمانی و افزایش قیمت نهایی این واحدها، در مقابل دفتر تعاونی سازنده این پروژه در قم تجمع کردند.

متقاضیان «پروژه مسکن مه‌یاس» گلایه‌مندند که این پروژه در سال ۹۲ آغاز شده و قرار بوده است در سال ۹۶ به اتمام برسد، اما متاسفانه با خُلف‌ وعده‌، تاکنون واحدی تحویل متقاضیان نشده و قیمت تعیین شده واحدها از سوی تعاونی نیز با جهش‌هایی همراه بوده است.

متقاضیان «پروژه مسکن مه‌یاس» معتقدند با توجه به‌ این‌که شرکت تعاونی سازنده این پروژه نتوانسته است واحدها را در موعد مقرر تحویل دهد؛ قیمت نهایی اعلام‌شده این واحدها بالا بوده و پرداخت نیز آن از توان مالی اعضا خارج است.

 

بحث پیش‌فروش واحدهای مسکن در سالهای اخیر با اعتراضات فراوانی از سوی برخی متقاضیان این مسکن‌ها همراه بوده است. اعتراضاتی که غالبا پیرامون بالابردن قیمت‌ واحدها و طولانی شدن زمان اتمام پروژه است.

اگرچه در چنین مسائلی پیمانکاران، علت این خُلف وعده‌هایشان را نوسانات ارزی و بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی اعلام می‌کنند؛ با این حال به نظر می‌رسد اصلاح هرچه سریع‌تر نواقص قانون پیش فروش ساختمان‌ها ضروری است و لازم است نظارت بیشتری نیز بر این‌گونه خرید و فروش‌ها اعمال شود.

شایان ذکر است مطالب منتشر شده بر اساس اظهارات برخی معترضان طرح پیش‌فروش «پروژه مسکن مه‌یاس» بوده و حق پاسخ‌گویی برای تعاونی ساخت پروژه محفوظ است.

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار