پیکرهای پاک شهیدان علیرضا گل‌محمدی و محمود حاجی‌قاسمی از شهیدان تفحص، روز یکشنبه از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قم تشییع شد.
کد خبر: ۹۴۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 21 February 2021

به گزارش تابناک قم، این تشییع با حضور سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، خانواده‌های شهیدان و جانبازان و ایثارگران، فرماندهان و کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی، قشرهای گوناگون مردم و جمعی از مسئولان استان قم برگزار شد.

پیکر این شهدا گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل بیت(ع) طواف داده شد و آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر بانوی کرامت بر پیکر این ۲ شهید نماز اقامه کرد.

پس از اقامه نماز؛ پیکر شهید گل محمدی در «مقبره الشهدا» واقع در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) در جوار شهید شهروز مظفری‌نیا سرتیم محافظان شهید سردار سپهبد حاج قاسم ‌سلیمانی به خاک سپرده شد و همچنین پیکر شهید حاجی‌قاسمی، برای خاکسپاری به زادگاهش در شهرستان شاهرود (استان سمنان) منتقل شد.

شهید گل محمدی فرمانده جبهه میانی و درون‌مرزی کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و شهید حاجی‌قاسمی مسئول یکی از محورهای تفحص شهدای جنگ تحمیلی بود که ۳۰ بهمن‌ماه امسال هنگام جست‌وجوی شهدا در منطقه «زرباطیه» عراق در اثر برخورد با مین به فیض شهادت نایل آمدند.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ است و در این استان یک هزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ استان قم همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار