دادستان عمومی و انقلاب قم از تعیین شعبه اجرای احکام برای رسیدگی به پرونده رضوان خبر داد و گفت: یک گروه خبره و کارشناس از بهترین قضات و کارکنان اداری دادسرای استان تعیین شده تا در خصوص مشکلات و پیچیدگی‌های این پرونده و نحوه وصول مطالبات شکات به طور مستمر و کارشناسانه اقدام کنند.
کد خبر: ۹۴۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 21 February 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب امروز در جمع مالباختگان پروژه رضوان با بیان اینکه وظیفه ما پاسخگویی به مردم است و قطعاً در این امر صادقانه پاسخگوی مردم خواهیم بود، اظهار کرد: در ابتدا باید شکات و میزان مبالغ واریزی آنها در سال‌های مختلف با جزئیات کامل خرید و فروش فیش‌ها، شناسایی و لیست شوند.

وی اضافه کرد: پس از آن در مرحله شناسایی کامل اموال و فروش آن سعی داریم با رعایت قانون و جلب همکاری نهادهای مربوطه با بالا بردن ارزش افزوده اموال متهم و در کمترین زمان ممکن از طریق مزایده اموال را به فروش برسانیم.

این مقام قضایی اذعان کرد: در خصوص نحوه رد مال به شکات، طبق نظر دادگاه صادر کننده رأی اقدام خواهد شد.

غریب گفت: به عنوان دادستان قم، قول می‌دهیم تا زمانی که رد مال شکات به طور کامل صورت نگرفته باشد، یک ریال هم از اموال متهم به عنوان جریمه جنبه عمومی جرم ضبط نشود.

دادستان عمومی و انقلاب قم، در خصوص تعیین زمان برای پرداخت پول شاکیان تصریح کرد: نمی‌توان زمان مشخصی برای پرداخت‌ها مشخص کرد و این امر به مرحله فروش اموال متهم بستگی دارد.

وی با تأکید بر اینکه متهم تا رضایت کامل شکات را نگیرد، نمی‌تواند از تخفیف‌های قانونی استفاده کند، بیان کرد: اولویت اصلی برای ما احقاق حقوق مالباختگان، وصول مطالبات و جلب رضایت آنان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار