رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان قم از حضور دو بازیکن فوتبالیست این هیات در اردوی تیم اعزامی ایران به مسابقات انتخابی المپیک ناشنوایان جهان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 21 February 2021

به گزارش تابناک قم، مصطفی علیزاده اظهار کرد: در هیات ورزش‌های ناشنوایان قم هم ورزشکاران بسیار خوبی در رشته‌های انفرادی داریم و هم رشته‌های تیمی ما از بازیکنان بسیار خوبی برخوردارند که برای این هیات و ورزش قم افتخارات زیادی از میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی کسب کرده‌اند.

وی افزود: در رشته فوتسال عنوان قهرمانی آسیا و عنوان فنی‌ترین بازیکن قاره توسط اسماعیل شاه‌زید کسب شده و در رشته فوتبال نیز دو بازیکن بسیار خوب به نام‌های علی زینلوند و سیاوش زینلوند که دو برادر فوتبالیست موفق از یک خانواده علاقمند به ورزش هستند و جزو ورزشکاران افتخار آفرین این هیات در میادین برون‌مرزی محسوب می‌شوند و پیش از این نیز سابقه عضویت تیم ملی ایران در مسابقات خارج از کشور را دارند.

رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان استان قم با اشاره به حضور برادران زینلوند در اردوی تیم ملی ایران، افزود: دومین مرحله اردوی ارزیابی و انتخابی تیم ملی فوتبال ناشنوایان با حضور 21 فوتبالیست زیر نظر کادر فنی از روز دوم اسفند ماه در تهران آغاز شده و نماینده‌های قم نیز در این اردو حضور دارند.

وی با اشاره به پیگیری این اردو تا روز دوازدهم اسفند ماه، اضافه کرد: این اردو‌ها با هدف آمادگی بیشتر و استعدادیابی بازیکنان جوان تا شروع مسابقات انتخابی المپیک در چندین مرحله برنامه‌ریزی شده و فوتبالیست‌های ناشنوا در دو نوبت صبح و عصر تمرینات خود را در مجموعه ورزشی شیرودی انجام می‌دهند.

علیزاده خاطرنشان کرد: هدایت تیم ملی فوتبال ناشنوایان بر عهده سرمربی سابق تیم صبای قم یعنی محمدحسین ضیایی است، ضمن اینکه قادر تیموری، قاسم موافق و قاسم خورشیدی مربیان این تیم محسوب می‌شوند و مسابقات انتخابی المپیک ناشنوایان در رشته فوتبال، سال آینده در برزیل برگزار خواهد شد.

گفتنی است: بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی 2021 ناشنوایان  از 14 تا 30 آذر سال آینده در کشور برزیل به انجام می‌رسد، در حالی که کاروان ورزشی ناشنوایان ایران در دوره قبل مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان در سامسون ترکیه با مجموع 34 مدال شامل پنج طلا، 9نقره و 20 برنز در جایگاه هفتم قرار گرفته بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار