مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که در حوزه فرهنگی، خواهران کمتر دیده شده اند و دستگاه‌ها نیز خود را موظف به استفاده از این ظرفیت ندانسته اند، گفت: به دنبال رایزنی با دستگاه‌های مختلف جهت استفاده از توان و ظرفیت بانوان طلبه در امور فرهنگی و اجتماعی هستیم.
کد خبر: ۹۴۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 21 February 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در دیدار حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) که در ساختمان مجمع برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، مدیریت های استانی و مدارس علمیه سراسر کشور به ظرفیت های بانوان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.

وی با بیان این که در حوزه فرهنگی، خواهران کمتر دیده شده اند و دستگاه ها نیز خود را موظف به استفاده از این ظرفیت ندانسته اند، افزود: به دنبال رایزنی با دستگاه های مختلف جهت استفاده از توان و ظرفیت بانوان طلبه در امور فرهنگی و اجتماعی هستیم و در همین راستا می توانیم همکاری های خوبی را با مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بعد داخلی و بین المللی داشته باشیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: اگر بانوان مهارت جمع بین فضای خانه همچون همسرداری و فرزندداری و مهارت های علمی، پژوهشی و فرهنگی را نداشته باشند، دستگاهی هماهنگ با این موضوع به کمک آنها نیاید و فشار اقتصادی بر آنها وارد شود، مجبور به انتخاب خواهند شد و غالبا بعد اقتصادی خانواده را مدنظر قرار خواهند داد و همین امر آسیب های بسیاری را دامن می زند.

وی با تأکید بر این که حوزه های علمیه خواهران هر چه سریع تر باید بتواند نقش های خود را در مدیریت دینی زنان پیدا کند، بیان داشت: دستگاه های متولی نیز باید ورود کنند و حمایت خود از بانوان را داشته باشند تا ظرفیت بانوان به نحو احسن در جامعه به منصه ظهور برسد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: خواهران با کمترین مؤونه می توانند فعالیت های فرهنگی و اجتماعی داشته باشند؛ لذا جا دارد دستگاه های فرهنگی فرصت را برای ایفای نقش خانم ها در فضای فرهنگی جامعه در دو حوزه داخلی و بین الملل ایفا کنند.

وی افزود: اگر میدان های اجتماعی و فرهنگی در بعد داخلی و بین المللی را به خواهران طلبه بسپاریم، به خوبی می توانند گره‌های موجود در این حیطه ها را باز کنند و ظرفیت های خود را نشان دهند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این راستا می تواند نقش خوبی ایفا کرده و از ظرفیت های بانوان بهره مند شود، ادامه داد: برگزاری همایش ها، نشست ها، تألیفات و جلسات همفکری مشترک بین حوزه های علمیه خواهران و مجمع جهانی اهل بیت(ع) در حوزه زنان و مکتب اهل بیت(ع) می تواند منجر به خروجی خوبی در این عرصه شود.

وی گفت: آمادگی همکاری با مجمع جهانی اهل بیت(ع) را داریم تا بخش های مختلفی برای فعالیت های خواهران ایجاد شود و یا خواهران طلبه در برنامه هایی که نیاز به حضور آنها است، شرکت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در پایان اظهار داشت: خواستار این هستیم مجمع جهانی اهل بیت(ع) بابی را برای حضور زنان در زمینه های ترویج مکتب اهل بیت(ع) و تشیع ایجاد کند و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز به عنوان پشتیبان، همراه مجمع خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار